Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frankeringsmaskine - gode råd søges!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hornbæk
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Chokoladehimlen.dk Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi overvejer at få en frankeringsmaskine. Jeg har regnet på, at allerede ved udsendelse af 4000 breve årligt kan det betale sig.

Man skal leje dem for min 60 mdr, hvilket jeg synes er lang tid. Ellers kan man købe.

Dertil kommer der forskellige andre omkostninger samt enten fakturagebyr eller depositum til PostDanmark (den vil jeg nu udfordre lidt, da vi også er kreditgodkendt i forvejen). Nå men, tilbage til frankeringsmaskine:

Er der nogen der har erfaringer med sådan een de vil dele?

Kan det betale sig at købe den brugt og givet fald hvad skal man være opmærksom på?

Er der firmaer man skal holde sig fra?

Måske bruger I en helt anden løsning - jeg hører meget gerne om gode ideer.

På forhånd stor taknemmelighed fra min side.

God Påske! ;o)

 

 

Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi købte en frankeringsmaskine fra Daki for 3-4 år siden. Det er vi super glade for. Den gør arbejdet lettere og hvis du sender op i nærheden af 2000-4000 breve årligt så tror jeg du bliver glad for den alene pga. at du slipper for bøvlet med frimærker.

Vi fik priser fra forskellige udbydere og Daki var billigst. Det fungerer godt. Jeg vil anbefale at købe. Men det vil jeg altid gøre hvis det er noget man skal have i længere tid.

 

Hilsner

Simon

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har anskaffet mig en frankeringsmaskine, da jeg regnede mig frem til, at der var mange penge at spare.

Jeg har anskaffet mig en brugt maskine fra Scani, som havde været i brug i ca. 3 måneder. Den fungerer fint. Jeg har leaset den, da det ikke kunne betale sig, at købe den, da service var inkluderet i leasingaftalen. Normalt ville servicen koste omkring 1200 kroner + moms årligt. Jeg giver omkring 180 kroner + moms for maskinen / md.

Mht. til din kreditgodkendelse ved Postdanmark - går ud fra, at det er en godkendelse til webpack du har? Hvis ja, så laver postdanmark en helt ny aftale til din frankeringsmaskine, og så vidt jeg blev orienteret, så vurderer de ikke noget ud fra dit nuværende kundenummer.

Hvis du vil sende boblekuverter, så er Scani de eneste der har en frankeringsmaskine, som kan køre dem direkte igennem. Jeg havde et problem, efter modtagelse af min maskine, at frankeringtrykket var utydeligt - der kom en servicemand og fixede problemet hurtigt.

Muligheden er naturligvis også, at vælge en anden udbyder med en anden maskine, hvis du ikke sender med bublekurverter - så kan du sikkert finde noget billegere. Men husk - hvis du sender som bublekurverter, så kan det ikke betale sig, at købe / leje en billig maskine, og printe ud på labels. Labels er dyre, og det er oftest her frankeringsmaskine-leverandørene henter deres penge ind.

Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger din maskine farve og hvad koster farven. På en scani maskine stopper patronen efter 12 mdr, uanset om den er halvfuld eller kun få gange.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt en maskine for 3.000 ex moms og betaler 0,80 øre pr. forsendelse. Det dækker service, blæk, ja alt vedligeholdelse og forbrugsstoffer. God løsning, hvor der kun er en variabel omkostning + køb af maskinen.

Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale at ringe til leverandørerne, de kan fortælle dig hvad driftsomkostningerne er

og jeg mener at have fået af vide at en af leverandørerne har et sammenligningsskema så du kan indsætte alle omkostninger for hver af leverandørerne. så spørg om det

 

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej

Jeg var forbi min reklamemand forleden, han har en fin frankeringsmaskine stående som han prøvede at sælge til mig billigt. Mener maskinen også var fra Scani.

Prøv at tage en snak med Aksel fra www.consept.dk

Årsagen til at han sælger ud er at han har overtaget firmaet, og sælger ud af de ting som han ikke ønsker at bruge fremadrettet i butikken.

Har selv købt en kuverteringsmaskine af ham for et par måneder siden :)

Dbh Johnny

 

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

iværksætteren34:

Bruger din maskine farve og hvad koster farven. På en scani maskine stopper patronen efter 12 mdr, uanset om den er halvfuld eller kun få gange.

Det er korrekt, så skal man købe en ny patron. Tror den kostede 1200 kroner.

Jeg var dog så heldig at få en ny gratis, fordi jeg havde haft problemer med min maskine.

Hvis man mere tænker på, om det er besværligt at hente frimærker og kun vil have en frankeringsmaskine for at slippe for dette besvær, så findes der en mulighed for selv at printe sine frankeringsmærker ud.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)