Hej Kim
Nu skal du høre, hvad jeg tror (min subjektive opfattelse på baggrund af dine beskrivelser her i tråden og min læsning på din side):
Jeg tror, at du har taget munden for fuld, da du påstod, at I har patent på konceptet. Du er måske kommet til at benytte et begreb, som du ikke helt kendte omfanget af, eller måske har du bevidst forsøgt at tilføre ekstra værdi til jeres site ved at overdrive eller lyve.
Under alle omstændigheder er det en overtrædelse af markedsføringslovens §3 https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=126479. Med mindre du kan dokumentere, at I rent faktisk har udtaget patent på konceptet.
Den slags markedsføring gør i sig selv, at jeg ikke ville røre projektet med en ildtang. Jeg synes det er ekstremt frastødende, og det får mig til at betvivle moralen og torværdigheden hos menneskene bag projektet.
Hvis du på længere sigt benytter denne form for markedsføring aktivt opsøgende - f.eks. ved telefonsalg - bør du nok tjekke de mulige konsekvenser hos de annoncehajer, som blev dømt for nylig.
Min vurdering af dit site er, at det ikke har nogen markedsføringsmæssig værdi, før det når op på en vis kritisk masse af brugere. Og selv da vil det kun have værdi, hvis brugerne rent faktisk er aktive på sitet.
For mit eget vedkommende kan jeg kun finde én funktion, som kunne være fordelagtig for mig.
I jeres betingelser skriver I, at ingen henvendelser via jeres interne mailsystem kan betragtes som spam. Altså kan jeg sende alle de uopfordrede beskeder til jeres brugere, som jeg har lyst til. Det kunne sagtens tænkes, at jeg kunne have gavn af dette.
Omvendt må jeg så selvfølgelig finde mig i at modtage uopfordrede salgsmails fra alle de andre.
Hvis jeres brugere fortrinsvis er købsinteresserede virksomheder - altså virksomheder, der er på konstant jagt efter ydelser, som de kan bruge deres overskydende penge på - så vil det være en fordel for en salgsorienteret virksomhed som min.
Hvis jeres brugere fortrinsvis er salgsorienterede - altså virksomheder, der ønsker at øge salget af ydelser og produkter - vil et system, hvor man sender gratis uopfordrede salgsbeskeder til hinanden først blive værdiløst og efterfølgende bryde sammen.
Under normale omstændigheder ville jeg ikke have skrevet ovenstående kritik, fordi den i bund og grund ikke er konstruktiv. Jeg ser nemlig ikke lige nogen løsning på, hvordan I kan omgå de problemer, jeg skitserer.
Så min eneste grund til at skrive er, at det irriterer mig, at du tilsyneladende markedsfører jer vildledende - ved at påstå, at jeres koncept er patenteret - og at du, hvis det modsatte er tilfældet, indtil nu har nægtet at dokumentere din påstand om patenteringen.
Så kære Kim.
Hvis du er kommet til at fortale dig - så indrøm det dog og kom videre med dit projekt. Jeg er næppe den eneste, der bliver irriteret over den slags, og det kan umuligt være gavnligt for dit projekt.
mvh Hans