Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Saldi vs. excel+varekøb i udlandet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminobrugere,

Jeg har nu i et par uger siddet og rodet med den gratis version af SALDI og syntes, at brugerfladen er en smule forvirrende. Måske det bare er mig :)

Jeg har hentet Kurts Kassekladde, som virker en smule mere overskuelig (måske fordi jeg er vant til Excel i det daglige), men den har en mangel ift. det jeg skal anvende i den daglige bogføring. Jeg har brug for, at bogføre i udenlandsk valuta (køb af ydelser uden/indenfor EU) og kan i den forbindelse ikke lige se om det er muligt, at gøre dette i KK.

Jeg ved at det kan lade sig gøre i SALDI men som nævnt, har jeg lidt udfordringer mht. brugerfladen ligesom muligheden for at designe sine egne faktura ikke er til stede. Er bevidst om at der kan fremsendes en .PS fil til SALDI supporten, som indlæser den efterfølgende. Men kunne godt tænke mig, at have fuld kontrol over denne proces.

Et sidste spørgsmål er: Jeg køber dagligt serviceydelser i udlandet, som jeg bliver faktureret for i USD. Hvordan bogfører jeg denne udgift og er der nogle skattemæssige fordele, tænker her på om det er muligt, at fratrække moms og lign.

Håber i kan hjælpe mig lidt videre.

 

Mvh

Michael

 

 

Fra København
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Dine udfordringer med flere valuta, fakturadesign, etc., kræver et program der kan lidt af hvert. Hvis du samtidig forventer at din virksomhed skal vækste fremover, så vil jeg anbefale dig, at bruge programmet e-conomic.dk 

Kurs Kasseklade med er fint nok, men dine udfordringer virker til at være langt større end det. Invester lidt penge (kvartal pris på 450 kr) og tid i e-conomic og du vil blive glad for det. Samtidig giver et godt system dig overblik over hvor du tjener dine penge.

Jeg arbejder til daglig med e-conomic. Du kan altid sende mig en mail på info@bogholdr.dk

Mvh
Kasper 

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Du har ret i at mine udfordringer kræver et program der kan lidt af hvert. Du anbefaler e-conomic, som har været inde i overvejelserne, men vi fandt det for dyrt. Vi er mere til at få et program, som vi betaler et engangsbeløb for, men som skal være tilgængeligt i "skyen", da vi er flere på tværs af landegrænser, som skal have adgang til systemet. SALDI opfylder for så vidt muligt vores behov, men som nævnt i mit indlæg har den en sindssygt forvirrende brugerflade.

Mvh

Michael

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)