Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil vi bare drukne?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 304
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Min kone har utrolig svært ved at finde sin hylde og har de sidste 4 år snakket om at starte en webshop med salg af børnetøj og/eller hobby ting.

Nu ligger landet bare sådan at vi simpelthen drukner med webshops indenfor begge brancher her i Danmark og det vil være lidt af et sats at skulle starte.

Så her kommer lige nogle spørgsmål:

Vil der være plads til en webshop mere eller vil vi bare drukne?

Hvad skal der til for at få lidt albuerum i branchen?

Nogle gode råd før / hvis projektet starter?

Kræver det registrering for at få en pbs aftale (cvr nummer)?

CetaDesign din total leverandør inden for medie.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.

Et vigtigt spørgsmål er vel om efterspørgslen er stor nok inden for hobby ting? altså er det et marked der stiger eller falder.? Inden for børnetøj er der jo rimelig stor vækst, der bruges ihvertfald penge på børn, men jeg tror personligt at det vil drukne lidt med mindre din kone har en unik idé, dem er der altid plads til hvis de benyttes korrekt. Det gælder for øvrigt i begge tilfælde, at hvis det er en unik idé så vil hun vel have en større chance, men mindre det unikke er så specielt at det nærmere er ude i torvene.

Hvis det er børnetøj må du gerne kontakte mig, det kan være jeg kender en leverandør der af børne regntøj hvis dette kunne blive aktuelt.

Mvh.

Alexander M. Andersen

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 304
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alexander

Tak for svaret men nu ved jeg ikke hvor unikt det er. 

Vi har en agent i kina der tjekker om fabrikkerne lever op til vores standard og ikke har børnearbejde og så skaber vi selvfølgelig en trend webshop og ikke bare bruger et modul. 

Men altså derfra og til unik det er jo så meget at sige.

 

Tillægsspørgsmål:

Vi har tidligere solgt børnetøj og havde en leverandør der solgte tøjet utrolig billigt. Vi betalte måske 50 kr for en flyverdragt. Har så set en butik der sælger dette tøj og tager 500 kr for flyverdragten.

Ville det være for frækt at dumpe priserne i danmark så vi solgte flyverdragter til 150 kr eller 200 ? Vi skal vel blot tage 2,5 gange igen korrekt?

CetaDesign din total leverandør inden for medie.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Med unikt mente jeg måske egentlig også bare anderledes :)

Og med hensyn til priserne tror jeg det er svært at starte en  priskrig, især hvis leverandørene skal kunne leve op til tunge krav mht. produktionen. Fragt er jo også en dyr faktor at handle med idag, og en butik kan jo ikke sælge uanede mængder af tøj, så der skal jo dækkes nogle omkostninger.

Nu har jeg ingen børn idag, men jeg tror ikke det er frækt at tage 300-400 for en flyverdragt, hvis kvaliteten er efter det tror jeg faktisk det er hvad folk vil betale.

 

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig ville det være frækt at dumpe prisen, overfor de andre firmaer, men heldigvis har du lov til det, og hvis du synes det er det smarteste at gøre så fyr løs. De andre firmaer giver jo ikke dig noget :)

 

det er dog ikke smart at sælge for billigt. lad os sige at du kan sælge en pæn del flyverdragter til med 300 kr overskud pr styk. hvis du så sætter prisen ned til 100 kr overskud per styk skal du lige pludseligt sælge 3 gange så mange, for at tjene det samme. Desuden tror jeg det ligger lidt i folk at pris er lig med kvalitet.

Nyt Projekt - www.celestina.dk

Kvalitets smykker på nettet.

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 304
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du evig ret i

Vil sige dette kina tøj henvender sig mest til sommer tøj og kvaliteten hænger sammen med købsstedet. Flyverdragt var et dumt eksempel.

Men altså tøjet er super fint og flot men det er tyndt stof og der vil kun blive fokuseret på sommer. Men ved sq ikke rigtig om hun ønsker at starte op. Der er nok for mange om budet. 

CetaDesign din total leverandør inden for medie.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.


Er du sikker på at det er en god idé at producere i Kina? Jeg ved at mange virksomheder kæmper med lange leveringstider samt at ordren skal være af en vis størrelse (Gælder selvfølgelig alle lande, men det skulle være slemp i Kina) Hvid du nu kunne få produceret en mere passende størrelse til Danske forretninger, ville det måske være en mulighed.?

Mvh.

Alexander M. Andersen

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Kaan:
Nu ligger landet bare sådan at vi simpelthen drukner med webshops indenfor begge brancher her i Danmark

 

Er det bedst at have en stor bid af et lille marked, eller en lille bid af et stort?

At der allerede findes masser af forretninger indenfor disse nicher, er nok bare et tegn på at her er penge at tjene. Naturligvis er det vigtigt at analysere om markedet er på vej op, eller om det er ved at nå mætningspunktet. Men konkurrencen bør bestemt ikke afholde dig fra at komme ud over stepperne med din forretning.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)