Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Siger i ja tak til studerende?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Skrev mit speciale i samarbejde med en virksomhed, og jeg fik personligt meget ud af - skulle ombygge en PR-strategi for en dansk virksomhed indenfor miljøsektoren. Virksomheden gik så konkurs ret hurtigt efter projektets afslutning, men ser ingen grund til, at virksomhederne ikke skal benytte sig af studerende. Dog skal man være i stand til at kunne tage imod kritik, råd og evt handlingsplaner fra studerende - der er til tider masser af kvalitet i de forslag, de bidrager med. 

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

det tætteste jeg har haft, har været niende klasse praktikanter i firmaet, som jeg så satte til at lave noget rigtigt arbejd, i sted for bare at hente kaffe

De kan altså godt overrasket, en viste sig at være meget kvik og hjalp mig med salg til en messe for japansk pop kultur, en anden viste sig at være dygtig skriftlig og hjalp med nyhedsbrevet.

Jeg vil også siger at studerende generelt er en god mulighed for at få noget indput som man normal ikke har adgang til, så jeg vil helt klar anbefaler det, hvis man også har tid til så rent faktiskt at sætte sig ned med dem og få et ordenligt samarbejd igang.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et godt svar :)

Jeg er meget enig i din fremgangsmåde og holdning og er overbevist om at det er den rette vej frem.

Nu får jeg endelig muligheden for afprøve det og det skal nok bliver rigtig spændende :)

 

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Dong Trieu Do:

det tætteste jeg har haft, har været niende klasse praktikanter i firmaet, som jeg så satte til at lave noget rigtigt arbejd, i sted for bare at hente kaffe. 

De kan altså godt overrasket, en viste sig at være meget kvik og hjalp mig med salg til en messe for japansk pop kultur, en anden viste sig at være dygtig skriftlig og hjalp med nyhedsbrevet.

Jeg vil også siger at studerende generelt er en god mulighed for at få noget indput som man normal ikke har adgang til, så jeg vil helt klar anbefaler det, hvis man også har tid til så rent faktiskt at sætte sig ned med dem og få et ordenligt samarbejd igang.

 

Tror generelt også at jo mere ansvar du giver personen vil vedkommende prøve at leve op til det, og derfor også yde en langt bedre indsats end hvis der var tale om slavearbejde og andet tilfældigt. 

Der er selvfølgelig undtagelser, men de fleste vil blive væsentligt mere engageret i arbejdet hvis man følte at det man laver blev værdsat og kunne bruges fremadrettet. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin :

Tror generelt også at jo mere ansvar du giver personen vil vedkommende prøve at leve op til det, og derfor også yde en langt bedre indsats end hvis der var tale om slavearbejde og andet tilfældigt. 

Der er selvfølgelig undtagelser, men de fleste vil blive væsentligt mere engageret i arbejdet hvis man følte at det man laver blev værdsat og kunne bruges fremadrettet. 

Yup, yup. Specielt fordi at en praktikant har valgt ens firma netop fordi at de gerne vil prøve at arbejder i firmaet og/eller branchen, og oplever det som er unik for den branche.

der en grund til at der ikke er nogen som er praktikant som flaskedreng i nettet <.<

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)