Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Email templates - de bedste på markedet?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Santiago, Chile
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg leder efter den bedste leverandør af færdiglavede email templates så vi kan komme godt i gang med ikke at ryge i alverdens spamfiltre når vi udsender vores tilbud.

Derudover ville jeg spørge om en god kilde til optimering yderligere af vores email udsendelses proces for ikke at ryge i spam (alt hvad vi sender er Opt-in naturligvis - men der er stadigvæk meget der skal skrues op..)

Nogle gode ideer til disse to emner?

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine e-mail templates har efterhånden ikke særlig meget at gøre med hvorvidt en mail havner i et spamfilter.

Selvfølgelig er der nogen situationer omkring ord der ikke bør indgå (viagra, free medicine osv), men de er formodentlig ikke en del af en template, men derimod selve indholdet.

Det primære du kan gøre som afsender er at sørge for at modtagerne tilføjer din afsender adresse i deres adressebibliotek, at undlade at sende til adresse du ikke har verificeret (dobbelt opt-in) og sørge for at fjerne frameldinger hurtigt fra din liste så du ikke risikerer at sende til dem igen og de trykker junk på din email.

På den mere tekniske front skal du sørge for at din udgående post-server har et godt rygte. Dvs den skal ikke være delt med andre der sender mails ud som kan blive betragtet som spam. Den skal ikke være blacklistet nogen steder og den skal overholde en række identifikationsstandarder som SPF m.v.

Mere om dem kan læses her:

https://www.ubivox.com/dk/tour/teknikken/

Sidst men ikke mindst kan det være en fordel at læse de forskellige mailmodtageres postmaster sites igennem og sørge for at man overholder deres regler. I nogen tilfælde kan man tilmelde sig et feedback-loop som fortæller dig om du gør noget galt (dog sjældent uden en forklaring på hvad du gør galt) når du leverer til den specifikke udbyder (f.eks. hotmail eller tdc)

Du finder de mest populære post master sites her:

http://blog.wordtothewise.com/2009/01/isp-postmaster-pages/

 

 

 

Fra Denmark - Norway
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 364
Fra  kaffeexpress Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar Eg Gensmann:

Dine e-mail templates har efterhånden ikke særlig meget at gøre med hvorvidt en mail havner i et spamfilter.

Selvfølgelig er der nogen situationer omkring ord der ikke bør indgå (viagra, free medicine osv), men de er formodentlig ikke en del af en template, men derimod selve indholdet.

Det primære du kan gøre som afsender er at sørge for at modtagerne tilføjer din afsender adresse i deres adressebibliotek, at undlade at sende til adresse du ikke har verificeret (dobbelt opt-in) og sørge for at fjerne frameldinger hurtigt fra din liste så du ikke risikerer at sende til dem igen og de trykker junk på din email.

På den mere tekniske front skal du sørge for at din udgående post-server har et godt rygte. Dvs den skal ikke være delt med andre der sender mails ud som kan blive betragtet som spam. Den skal ikke være blacklistet nogen steder og den skal overholde en række identifikationsstandarder som SPF m.v.

Mere om dem kan læses her:

https://www.ubivox.com/dk/tour/teknikken/

Sidst men ikke mindst kan det være en fordel at læse de forskellige mailmodtageres postmaster sites igennem og sørge for at man overholder deres regler. I nogen tilfælde kan man tilmelde sig et feedback-loop som fortæller dig om du gør noget galt (dog sjældent uden en forklaring på hvad du gør galt) når du leverer til den specifikke udbyder (f.eks. hotmail eller tdc)

Du finder de mest populære post master sites her:

http://blog.wordtothewise.com/2009/01/isp-postmaster-pages/

 

 

 

Rigtigt godt beskrevet, og vigtigt punkter.

Støtter dig i dem alle  Oscar Eg Gensmann ;)

Martin Leinstein ;) - ha' verdens bedste dag

Fra Santiago, Chile
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig gode input Oscar.

Vi har taget dem til efterretning og er i gang med at rette til punkt for punkt.

Takker endnu engang.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar Eg Gensmann:
og de trykker junk på din email.

Kan du uddybe dette? 

Hvis de trykker "spam" i Outlook sker der vel ikke mere end at fremtide mails ryger i en folder med spam samt at man dermed også har overtrådt reglerne eftersom de har frameldt sig.

Eller hvad hvis jeg gør det i Gmail? Logger google dette?

hilsen

Steffen

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar Eg Gensmann:
og de trykker junk på din email.

Kan du uddybe dette? 

Hvis de trykker "spam" i Outlook sker der vel ikke mere end at fremtide mails ryger i en folder med spam samt at man dermed også har overtrådt reglerne eftersom de har frameldt sig.

Eller hvad hvis jeg gør det i Gmail? Logger google dette?

hilsen

Steffen

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Steff:

Hvis de trykker "spam" i Outlook sker der vel ikke mere end at fremtide mails ryger i en folder med spam samt at man dermed også har overtrådt reglerne eftersom de har frameldt sig.

Eller hvad hvis jeg gør det i Gmail? Logger google dette?

Der sker ikke noget specifikt i din outlook da det er et "klientbaseret"-mailprogram om man vil. 

De store mail-services som Hotmail, gmail, og TDC m.v. har ofte et feedback loop system hvor de sender en klage tilbage til afsenderen hvis modtageren junker en mail. Disse klager har forskellige form i de forskellige systemer. Mail-servicen forventer når de sender sådan en klage til en afsender der er registreret hos dem i deres feedback-loop at afsenderen håndterer klagen og afmelder adressen. Som regel skal man være registreret hos dem i en eller anden form

P.t. er det primært hotmail (gmail er ikke så åbne) der benytter den slags feedback-loop meget (hvis vi skal se på relevante amerikanske udbydere i forhold til europæiske afsendere), så en afsender der er registreret i hotmails feedback-loop har som regel bedre chancer for at blive taget alvorlig hvis der klages over deres håndtering, fordi afsenderen kan dokumentere at han/hun har taget hånd om eventuelle klager der kommer.

Primært er systemet beregnet til at nyhedsbrevsudbydere og lignende (som f.eks. os) kan sørge for at hjælpe kunderne med at rydde op i deres lister, så hotmail ikke modtager en masse mail igen og igen til folk der klager, men samtidig giver afsenderen en ærlig chance for at håndtere klagen første gang fordi mange brugere bare klikker på junk i stedet for at framelde sig.

På den måde bliver forsendelseslisten renset ud for de brugere der klager via junk knappen og man slipper som afsender for at blive straffet for gang på gang at sende til en modtager der hele tiden junker mailsne, fordi man som afsender ikke ved at modtageren er træt af dem.

Mere om feedback loops

http://en.wikipedia.org/wiki/Feedback_loop_(email)

Fra Santiago, Chile
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville bare lige opdatere min search på de email templates.

Mailchimp har 36 templates som man kan downloade gratis og de lader til at have godt styr på deres email marketing som vi ved - så hvis andre står og mangle nogle gode templates vil jeg klart anbefale at downloade den pack de giver væk.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)