Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook afstemninger/lokation funktion - trojansk hest?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hundested
Tilmeldt 15. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg sad så sent som idag og surfede lidt rundt på facebook og opdagede endnu "ny" funktionen, hvor at alle lige pludselig deltager i en masse forskellige afstemninger.

bla. omkring landsdelene, tøjmærker, you name it.

Derudover har facebook længere tid tilbage lanceret en "lokation" funktion, hvor man "tjekker" ind diverse steder, så der f.eks kommer til at stå på facebook:

"Oliver Winther var her: Københavns Hovedbanegård, McDonalds." 

Jeg er godt bevidst over at man "selv" laver spørgmålene, men det forhindrer vel ikke et firma i at bruge oplysningerne til noget? og at man selv "bestemmer" hvor man tjekker ind, men det er ikke ens umiddelbare opfattelse når man starter med at bruge programmet.

Jeg kunne tænke mig at tage det til debat:

Synes du at det er OK at facebook laver sådanne funktion?

Min egen personlige vurdering, der er jeg af samme overbevisning som med de lokationsbestemte tjenester de laver, det er godt for os iværksættere - men jeg synes alligevel det er lidt for mange oplysninger som der bliver langet henover over til en tredjepart, og det gør der bliver hældt en masse målrettet markedsførings ned til os? spørgmålet er så bare om det er godt eller skidt ;-)

De bedste hilsner

Oliver Winther.

Nyeste Musik, Anmeldelser & Interviews? ... - www,Oliverwinther.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes den er svær.. Kan godt se det smarte i det og at både facebook og annoncører kan tjene mange penge på det. Jeg kan dog ikke lide selv at blive udsat på den måde.

Fra Hundested
Tilmeldt 15. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg deler den samme mening, synes efterhånden de fleste sociale netværk's er blevet fyldt med en masse opsnapnings funktioner til at skaffe oplysninger der igennem :)

Nyeste Musik, Anmeldelser & Interviews? ... - www,Oliverwinther.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og Facebook er den største synder i den sammenhæng. Du kan med lidt kendskab til facebook slå alt fra så du ikke kan ses nogen steder. Det som er en fejl synes jeg, er at nye funktioner som standard er offentlige hvis du deltager! Der er rigtig RIGTIG mange som kommer i fælden hos dem. især på spørgsmålene

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)