Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har vi en jurist blandt os ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen kort:
Jeg har benyttet en (flink) speditør til kurerforsendelser med UPS.
Gentagne gange er varer blevet ødelagt eller er forsvundet. Her er vi enige.
Jeg har så fremsendt et krav (rimeligt og indenfor de oplyste værdi grænser).

Det bliver ikke benægtet af speditøren, men denne dækker dig under at man afventer svar fra UPS, om det vil dække.

Min logik siger mig at det er helt forkert jeg skal vente på en 3. part, når det er speditøren jeg har aftale med. Deres interne må de selv slås med.

Da jeg har ladet mig trække rundt i manegen (alt for) længe nu (10 mdr) ønsker jeg at finde ud af, om jeg har en sag, så vi kan komme videre.

Derfor:
Har vi en kompetent jurist iblandt os - jeg skal naturlkigvis nok betale for ydelsen, og ønsker derfor ikke en masse gætterier - bare en kontakt til en kompetent person.

Hilsen
Gitte

vb

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12668
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Gittemor:
Har vi en kompetent jurist iblandt os - jeg skal naturlkigvis nok betale for ydelsen, og ønsker derfor ikke en masse gætterier - bare en kontakt til en kompetent person.

Når nu du mener vi andre ikke er kompetente til at svare, vil jeg anbefale at du at kigge på advokat samfundet hjemmeside her vil du kunne finde en advokat med lige netop det speciale du mener er rigtigt ( transport jura ellr erstatningsret)

En anden mulighed kunne være at forespørge hos Danske speditørers juridiske afdeling.  www.sped.dk

Men generelt skal du ikke forvente at få den store erstatning da de fleste speditører fragter i henhold til CMR loven, den giver ca. 80 kr pr. kg i erstatning.

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Ravn - det var jo lige hvad jeg søgte.

vb

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12668
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Dejligt at høre ;)

Held og lykke

 

Ravn

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte,

Med mindre der er tale om små beløb (det jo relativt) så ville jeg vælge at anmelde skaden til min egen forsikring så går de jo "bare" i regres hos speditørens.

Lidt uddybende om transportskader processen

Hvis du vil køre din model videre (ja du har nok været for flink) så ville jeg sende en regning (eller stille det i udsigt) på dit krav, så er der jo en der skal reagere. Money Talks!

Glem alle de langhårede historier fra din "flinke" speditør, tag skeen over i den anden hånd og forlang et svar, det er du berettiget til efter 10 måneder. Som du selv siger den kan de regulere internt, han skal bare regulere skaden overfor dig og få den ud af verden

Som Ravn skriver, så regulerer speditører normalt med 75-80kroner pr. kg. Håber du selv har forsikret.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)