Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop - egen import

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen

 

Jeg oprettede en tråd for at få lidt hjælp til hvordan jeg skulle få lavet min webshop og har fået flere forslag jeg nu vil vælge ud fra.

 

Jeg indsender blanketten om registrering af moms og virksomhed i dag, så det er på en måde en "lille" stor dag for en ny iværksætter som mig!

 

De varer jeg vil sælge, vil jeg selv importere. Jeg har fået gode tilbud på små partier eller enkelte genstande, der gør jeg kan komme igang rimelig hurtigt uden den store kapital da jeg har gang i et par andre projekter ved siden af.

 

Nu går mit spørgsmål på hvordan jeg indbereter de toldpligtige varer og betaler div. afgifter?

Jeg har læst en del om det, men jeg synes at støde på en del forskellige scenarier så jeg er lidt i tvivl om hvordan det skal fungere i praksis for mig.

 

De lande jeg i første omgang skal importere fra er Kina og England

 

Mvh

 

KF

Fra Randers
Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej KF

 

Det skal du sådan set ikke rigtig bekymre dig om før varene er kommet til Danmark og når varen er landet og blevet spediteret af spedisionsfirmaet i dit område kontakter de toldvæsnet for at de kan lave et toldbehandling og så kontakter de dig med beløbet.

Husk du skal være reg. som importør.

 

Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Indtil videre bliver det bare sendt med alm pakkepost da jeg som skrevet kan nøjes med at købe mindre mængder i starten.

 

Omkring import fra england, skal jeg så kun betale deres 17,5 % VAT eller skal jeg også betale noget i danmark? Der er vel ingen toldafgift så skal jeg kun betale moms?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg mener, at man kun betaler moms i Danmark, dvs. hverken dig eller firmaet i England skal betale den engelske moms af det du importerer
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)