Hej alle sammen Jeg oprettede en tråd for at få lidt hjælp til hvordan jeg skulle få lavet min webshop og har fået flere forslag jeg nu vil vælge ud fra. Jeg indsender blanketten om registrering af moms og virksomhed i dag, så det er på en måde en "lille" stor dag for en ny iværksætter som mig! De varer jeg vil sælge, vil jeg selv importere. Jeg har fået gode tilbud på små partier eller enkelte genstande, der gør jeg kan komme igang rimelig hurtigt uden den store kapital da jeg har gang i et par andre projekter ved siden af. Nu går mit spørgsmål på hvordan jeg indbereter de toldpligtige varer og betaler div. afgifter? Jeg har læst en del om det, men jeg synes at støde på en del forskellige scenarier så jeg er lidt i tvivl om hvordan det skal fungere i praksis for mig. De lande jeg i første omgang skal importere fra er Kina og England Mvh KF |
Hej KF
Det skal du sådan set ikke rigtig bekymre dig om før varene er kommet til Danmark og når varen er landet og blevet spediteret af spedisionsfirmaet i dit område kontakter de toldvæsnet for at de kan lave et toldbehandling og så kontakter de dig med beløbet.
Husk du skal være reg. som importør.