Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår vi at blive dobbelt beskattet, når vi bor i udlandet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Støvring
Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal flytte USA pga job. Vi er begge selvstændige og vores virksomheder vil blive solgt. Men vi vil gerne beholde vores private bolig her i DK.

Jeg har forstået det sådan, at hvis vi har dansk bolig, vil vi blive beskattet både i Danmark og USA. Det er meningen at vi vil leje ejendommen ud.

Mit spørgsmål er; kan vi beholde boligen, evt. i et firma, UDEN at skulle betale dobbelt skat?

Venlig hilsen

Pernille

 

 

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Pernille Wulff:

Vi skal flytte USA pga job. Vi er begge selvstændige og vores virksomheder vil blive solgt. Men vi vil gerne beholde vores private bolig her i DK.

Jeg har forstået det sådan, at hvis vi har dansk bolig, vil vi blive beskattet både i Danmark og USA. Det er meningen at vi vil leje ejendommen ud.

Mit spørgsmål er; kan vi beholde boligen, evt. i et firma, UDEN at skulle betale dobbelt skat?

Venlig hilsen

Pernille

Hvis det er en ejerbolig var det måske en idé at lægge den ind i et ApS som så udlejer boligen til andre når I ikke er i DK og til jer på markedsvilkår når I bor i DK.

Det vil alt andet end lige være en fordel for jer da drift og vedligehold ikke skal ske med beskattede midler.

På den måde ejer I ikke bolig i DK, men om det har nogen indflydelse på eventuelle dobbeltbeskatningsregler, det er der nok andre der ved en del mere om.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

Pas på med at beholde boligen, skat har stor fokus på udenlandsdanskere (som de tror er skattesnydere), hvis i har en bolig i Danmark vil de kunne påstå at i fortsat bor i Danmark og så vil de netop kunne kræve skat af jer.

Pas også på med "kreative" boligsalg for at beholde boligen, der er ingen sikkerhed for at skat anderkender sådanne "krumspring".

Husk i forhold til skat er der omvendt bevisbyrde, skat kan påstå og du skal bevise det modsatte.

Men i skal selvfølgeligt også vurdere på hvor lang tid i er væk osv., hvis det er under 2 år, så kunne det måske være en ide at opsøge skat og få en bindende udtalelse fra dem, på hvad de mener om jeres skattemæssige situation.

Held og lykke med turen til USA

 

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Der ligger afgjort en dobbeltbeskatningsaftale mellem DK/USA, som regulerer den betalte

skat globalt, således at i ikke kommer til at betale dobbelt skat.

Søg evt. kvalificeret rådgivning.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)