Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OLIEN FALDER 10% PÅ EN DAG!!!!!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner

Velkommen til en fantastisk fredag morgen, og jeg glæder mig allerede til weekenden, hvor de korte bukser allerede er fundet fremCool

I går så vi et fald på 10% på en dag for olie. Og blodbadet på resten af råvaremarkedet fortsatte. Sølv er nu faldet mere end 30% i denne uge. Og guld er tæt på en vigtig krydslinie, når guldprisen kommer under den, kan der være langt ned.

Med disse fald kan man kun undres over, at DOW kun faldt med 139 point (-1,10%), da et så stort fald i olie burde have udløst fald i nærheden af 400 point. Og igen må jeg sige "tillykke" til FED og deres dealerdrenge for kunstigt at kunne holde markedet oppe.

I dag er fokus på, hvad månedens jobrapport viser. Der kunne meget vel ligge en skjult overraskelse for markedet, så .....

Vær opmærksom

Forvent det bedste - forbered dig på det værste

 

Kh. Jens L. More 

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens,

En af grundene til at DOW ikke faldt mere - selvom olieprisen faldt 10% - er, at mange virksomheder i DOW profiterer på en lavere oliepris - transportsektoren som den mest åbenlyse, herunder fx flyselskaber. Jeg har ikke tjekket under-indeksene men gætter på at transportindekset steg kraftigt...?

Derudover var den nedtonede risiko for rentestigning i EU jo et plus for USD. Dvs. det bliver mere attraktivt at investere i amerikanske aktiver, herunder aktier.

De to ovenstående faktorer kombineret har sandsynligvis været årsagen til at hånden blev holdt under DOW.

Spændende med din forventning om et fald på 400 point - hvordan kommer du frem til det?

God weekend!

mvh

Christian

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad får dig til at tro at guldet vil falde ?

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tillader mig lige at give mit bud:

Det er det samme som med boligpriserne - guldet er i en boble - det er ikke et spørgsmål om hvis, men om hvornår.

Til jer der har købt guld: få lagt en stop loss ind, og glem så alt om det...:)

Det der med guld som inflationshedge har vi diskuteret før..aktier og fast ejendom har været en bedre hedge de sidste 30 år.

mvh

 

 

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Onde tunger ville sige at det er penge ($) der er faldet i værdi, ikke guldet der er steget i pris?

At der bare bliver spyttet penge ud i stride strømme fra seddelpresserne, må vel på et tidspunkt få en effekt for værdien af penge?

Personligt tror jeg det inden længe kommer til at sige KABOOM for verdensøkonomien (i negativ forstand). Det såkaldte opsving er nok snarere lånefinansieret ønsketænkning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels:
Personligt tror jeg det inden længe kommer til at sige KABOOM for verdensøkonomien (i negativ forstand). Det såkaldte opsving er nok snarere lånefinansieret ønsketænkning

Hvad vil det gøre ved renten på realkreditlån?

 

Fra København
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Blev lige inspireret af din post til at formidle et citat, fra et individ man skulle mene havde fingeren på pulsen af deres økonomi "Over There":

In the absence of the gold standard, there is no way to protect savings from confiscation through inflation. There is no safe store of value.
Alan Greenspan

 

 



Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jacob Lefèvre:
In the absence of the gold standard, there is no way to protect savings from confiscation through inflation. There is no safe store of value.
Alan Greenspan
 

- han må jo om nogen vide hvad han taler om..
Og når jeg skriver at aktier og ejendomme har været en bedre hedge end guld, er det kun i relativ forstand - altså i forhold til guld.
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tommy:
Troels:
Personligt tror jeg det inden længe kommer til at sige KABOOM for verdensøkonomien (i negativ forstand). Det såkaldte opsving er nok snarere lånefinansieret ønsketænkning
Hvad vil det gøre ved renten på realkreditlån?
 

 

Kort sagt, vil det formentlig få renten på flexlån til at falde - centralbankerne vil forsøge at sætte gang i væksten igen med rentesænkninger.

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)