Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du finde ud af drupal ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

For så kunne jeg godt lige bruge din hjælp med noget.

Drupal 7.

Jeg har lavet en user registration side hvor der skal udfyldes nogle forskellige ting, så som lokation(jylland, fyn osv. som mulighed) køn osv lavet som vocabularies, de ryger også fint ind på registeringssiden. Og så har jeg nogle helt normale felter som højde osv. som bare er tal.

 

Så har jeg gerne ville kunne lave en søgning på brugere via views, men det er som om at jeg ikke få fat i taxonomy's og mine user fields på samme tid. Jeg kan godt få fat i de fields som jeg så har tilknyttet taxonomy men kan ikke få dem som selectlists, hvilket er det jeg gerne vil have, ligesom det er når man opretter.

Hvis jeg laver et view hvor den skal vise users, så kan jeg få fat i felterne, men ikke få dem som selectlists med taxonomy.

Og hvis jeg laver et view som node, så kan jeg få selectlists med de taxonomies, men ikke få fat i fields fra users.

Håber det er nogenlunde forklaret ellers har jeg også lavet en post på http://drupal.org/node/1150978 hvis det er bedre forklaret.

Har felterne som exposed filters så brugeren selv kan vælge hvilke ting, men det nytter jo ikke rigtigt at man skal skrive den præcise landsdel før det bliver vist, hvis man egentlig bare skulle kunne vælge fra en selectlist.

 

Håber der en der ved noget om det, eller kan pointe mig i den rigtige retning.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niclas

Prøv og spørg på Drupaldanmark.dk der finder du nogle af Danmarks største Drupal udvikler.

Jeg har selv lige installeret Drupal 7 har arbejdet med Drupal 6 i 4 år og har selv lige installeret Drupal 7 og det synes jeg ikke lige er så nemt som Drupal 6.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 50
Fra  openUsource ApS Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niclas

I Drupal 7 er begrebet 'entity' blevet indført, netop for at brugere, nodes, kommetarer, etc. kan tilføjes felter og behandles ens. Se http://drupal.org/project/entity

Kig også efter profile2

Du kan herefter opsætte views til at udvælge og kombinere disse entities (brugere og nodes) i din visning.

For at få dine taxonomy værdier vist som select-lists, skal du udvælge det rigtige felt i dit filter, der er flere at vælge imellem (mener den hedder: allowed values)

Vh Kasper 

www.openusource.com/drupal

Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Det er nok den bedste ledetråd jeg har fået indtil videre :). Men det lyder underligt i mit hovede at disse entiteter ikke kan snakke sammen fra start af.

Jeg er lidt ked af at bruge profile2, da jeg syntes ikke registeringen kommer til at være ordenlig. Og at der kommer 2 profil sider, hvilket ikke helt er ønsket. Ved ikke om dette kan omgåes.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)