Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import af lightere

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
hej alle sammen

 

jeg overvejer at importere nogen lightere jeg er stødt på i asien og så tænkte jeg på om man bare uden videre kan gøre det eller de skal sikkerheds- godkendes først

 

jeg håber der er nogen der har lidt ekspertise på det område da import slet ikke er mit område

 

 

hilsen ole

Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ole,

 

Umiddelbart kender jeg ikke til krav om sikkerhedsgodkendelse for at importerer lightere. Dog løber du ind i problemet, at langt de fleste transportøre / speditøre ikke vil have lightere med i deres samlegods containere. Da omkostningerne i forbindelse med farlig gods bliver for store samt det stiller ekstra krav til de terminaler der skal håndterer lighterne.

 

Når det er sagt, afhænger det helt og holdent af hvilken slags lightere du vil have hjem. Men udgangspunktet er, at hvis de er fyldt med gas, så er der meget få som vil transportere dem.

 

mvh

Fra København
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ole,

 

Der er desuden en miljøafgift på engangslightere i danmark som du skal tage højde for.

Nye regler fra 1. april foreskriver, at alle lightere skal "børnesikres" - dog må restlagre sælges på ubestemt tid.....

 

Har du fundet nogle købere til dine lightere?? Jeg kan evt. hjælpe dig med køb af billige lightere indenfor EU...

 

 

Kenneth,

Nworkers

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)