Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt medlem hilser pænt

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej alle

Jeg faldt (paradoksalt nok) over Amino en sen aftentime, da jeg sad og hygge-surfede på nettet, og søgte på ”Lønne biler”. Synes dette debatforum er et super godt initiativ, som jeg glæder mig rigtig meget til at blive en del af. –I får lige en kort intro om mig og min forretning:

Jeg trådte mine første spæde iværksætterskridt da jeg åbnede en helsekostforretning, Gaias Basar, i Randers Midtby. Førhen har jeg zappet lidt frem og tilbage mellem jobs inden for min interesse for sundhed og ernæring og mere ”karriereorienterede” jobs, hvor jeg bl.a. har været afdelingschef, i et landsdækkende konsulentfirma inden for rengøringsbranchen (rådgivning inden for licitationer, EU-udbud og omlægning af rengøring, primært i kommunalt regi). Det var mit ønske om at forene mine interesser og mine karrieremæssige ambitioner, der drev mig til at blive iværksætter. Et valg jeg på ingen måde har fortrudt, for jeg synes for første gang i mit liv, at jeg får ”hele pakken” hvilket er en KÆMPE tilfredsstillelse.

Økonomisk set startede jeg min forretning på baggrund af et banklån, med pant i mit hus. Der var kun liiige til at få varer på hylderne, lave minimum inventar med familie og venners hjælp, en lille portion markedsføring og den første måneds løn. Mange rådede mig til at få en investor ind på sidelinien, men jeg er nok typen der har det bedst med at være ”herre i eget hus”, og valgte at tænke på min forretning som en lille snebold der ruller i sneen, som vokser sig større og større i takt med og i kraft af min arbejdsindsats, erfaring og en god portion ”sund fornuft”.

Jeg synes selv at denne taktik har virket for mig og forretningen er vokset støt og roligt. Jeg hæver stadig ikke en kanonhyre, men havde dog overskud til at dække mine faste udgifter på hjemmefronten, allerede efter 2. måned. På nuværende tidspunkt har jeg råd til en deltidsmedarbejder på 30 timer og en afløser og det går stadig fremad...

Jeg mærker den store forskel på at være iværksætter og ansat chef i mine tidligere jobs, når jeg skal sove om aftenen: jeg falder i søvn som en sten, så snart jeg lægger hovedet på puden! Ja, jeg VED godt at min hjemmeside mangler at blive opdateret de sidste 3 uger.. at vi mangler brochurer til vores nye kaffetiltag, at vinduerne mangler at blive pudset i forretningen, at det snart er sidste time, hvis jeg skal nå at forhandle bidrag til juleannonceringen hos leverandørerne.. osv. osv. osv.. men jeg har en indre ro og tilfredshed med at have gjort DET: jeg har fulgt min drøm og taget springet ud i iværksætteriet. Jeg har skabt den forretning som jeg altid har drømt om, og jeg har arbejdet hårdt i 16 timer i dag for at bringe vækst og fremgang i forretningen, og lige inden jeg falder i søvn glæder jeg mig altid til de ting jeg skal tage fat på i morgen -og beslutter mig for at anstrenge mig endnu mere, for at det skal lykkes og at min forretning bliver en succes.

Jeg håber aldrig at jeg bliver færdig med at føle mig som iværksætter. –for på det tidspunkt, vil min glød være brændt ud og så er min forretning også ”død”.

Med venlig hilsen

Dorte Heitmann, Gaias Basar

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorte

Velkommen til
Fik du noget ud af "Springet" eller var det bare sjovt at være med?

Dbh Martin
Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for velkomsten
Jo jeg fik da bestemt meget ud af at være med i "Springet". -på flere planer vil jeg sige. Selvfølgelig her i perioden efter udsendelsen har det haft indvirkning på opmærksomheden på forretningen, og dermed salget. Nu ved folk hvad Gaias Basar er, de kender konceptet og tankerne bag forretningen og hvor vi ligger. Det er klart at ½ time på landsdækkende fjernsyn har en uvurderlig markedsføringsværdi (nu er det bare min udfordring at følge op på det, jo ).
Jeg ved ikke om jeg vil sige at det ligefrem var spændende at være med. Synes nu nok at jeg havde nok at se til i tiden omkring opstarten, så det var bestemt hårdt også at skulle bruge mange timer yderligere på kameraholdet, men igen: værdien af resultatet er uvurderlig, så det gjorde jeg selvfølgelig gerne.
Bedst af alt var det helt sikkert de timer jeg havde med Lars Larsen. Selv om vores forretningskoncepter ligger meget langt fra hinanden, har jeg stor respekt for ham som forretningsmand og hans "guldkorn" har været til stor hjælp og inspiration i tiden efter vores møder. -og selv nu, knap et år efter hans besøg tænker jeg altid "markedsføring, markedsføring, markedsføring" hvis jeg på noget tidspunkt kommer i tvivl om hvor jeg skal prioritere min energi og tid.
Venligst fra Dorte
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er dejligt at du har fået noget ud af det. 1/2 er meget TV, men som du siger skal man selv sørge for at få noget ud af det.
Lars Larsen er en blændende dygtig Købmand, men jeg må sige at jeg efter at have læst han bog, at vi er har meget forskellig opfattelse af verden, sådan rent privat.

Du skal have alt muligt held og lykke med forretningen og jeg håber du får meget ud af Amino og også har tid til at give lidt igen.

Dbh Martin
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorte,

Det er rigtig spændende at høre fra deltagerne fra Springet! Vi fik også en kommentar med fra Mobilpit-gruppen.
 
Det første jeg tænkte da jeg havde set afsnittet du deltog i, var, at en webshop ville være et perfekt supplement til din butik. Du har jo alle varene på "lager" i forvejen, og med en webshop er du ikke begrænset geografisk til det område din butik ligger i. En fysisk butik øger sikkert også troværdigheden af en webshop, vil jeg tro.
 
Blot et tip fra en IT nørd der ser muligheder for at snige IT ind overalt
 
mvh Carsten
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan ikke være andet end stærkt enig i hvad Carsten siger, det ville bestemt være et godt supplement tror jeg - specielt med de produkter du fører.
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Super at høre fra dig, Dorte og velkommen på Amino

Lyder godt at det går godt med butikken. Håber du eventuelt kunne have tid til at deltage i vores fysiske jyske amino-træf, der løber af stablen på næste tirsdag. Se evt. her: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=1300

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe,

Velkommen til! Jeg er sikker på at du er på sporet til at blive en god iværksætter, så du kan helt sikkert give vores debat noget. Jeg har også nydt at se Springet på TV2 og beundrer Lars Larsen og hans måde at drive forretning på. Kom til at tænke på nogle ting da jeg så programmet:
Hvor mange timers rådgivning/tips fik ud ifbm. programmet? Og har du snakket med ham efter programmet var optaget og sendt?
 
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)