Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af firma.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Tonny.

Smutter til køjs nu, må læse lidt mere omkring det i morgen, som sagt er helt grøn, så ved ikke lige hvordan dine forskellige alternativer forgår, men går ud fra jeg kan læse om dem på nettet ?

Endnu en gang tak for svaret :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper BGL:

Det har jeg ikke sagt noget om, vil nok bar mene, at det ikke vil være det klogeste at stå med en kæmpe gæld som 20 årig, og det skal igen siges, at dette er det værst tænkelige der kan ske, tager bare mine forholds regler.

Har du evt. noget at byde ind med, i debatten ?

Hvis du har tænkt at starte noget op, som du ved næsten på forhånd der er dødsdømt, hvorfor så gøre det ?

Har du den rigtige ide og selv tror på den, så er der ingen grund til at beskytte sig bag et selvskab

Mvh.

en der kører personligt ejet firma på 4 år og selv hæfter for hvad jeg gør og laver

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Jesper BGL:

Det har jeg ikke sagt noget om, vil nok bar mene, at det ikke vil være det klogeste at stå med en kæmpe gæld som 20 årig, og det skal igen siges, at dette er det værst tænkelige der kan ske, tager bare mine forholds regler.

Har du evt. noget at byde ind med, i debatten ?

Hvis du har tænkt at starte noget op, som du ved næsten på forhånd der er dødsdømt, hvorfor så gøre det ?

Har du den rigtige ide og selv tror på den, så er der ingen grund til at beskytte sig bag et selvskab

Mvh.

en der kører personligt ejet firma på 4 år og selv hæfter for hvad jeg gør og laver

Hej

Jeg synes ikke du er fair overfor trådstarter, idet han netop starter med at skrive:

"Hvis min ide bliver en succes kan jeg i værste fald ende med at blive sagsøgt af et andet firma. Har snakket med en advokat der mener at et APS selvskab eller en oprettelse af et udenlandsk firma, ville være vejen frem."

Som jeg læser det, så har man vurderet en vis risiko ved virksomheden, som så har resulteret i en konklusion af, at virksomheden skal drives med en begrænset hæftelse og minimere risikoen for et personligs sagsanlæg.

Tonny

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Johnny Nielsen:

Jesper BGL:

Det har jeg ikke sagt noget om, vil nok bar mene, at det ikke vil være det klogeste at stå med en kæmpe gæld som 20 årig, og det skal igen siges, at dette er det værst tænkelige der kan ske, tager bare mine forholds regler.

Har du evt. noget at byde ind med, i debatten ?

Hvis du har tænkt at starte noget op, som du ved næsten på forhånd der er dødsdømt, hvorfor så gøre det ?

Har du den rigtige ide og selv tror på den, så er der ingen grund til at beskytte sig bag et selvskab

Mvh.

en der kører personligt ejet firma på 4 år og selv hæfter for hvad jeg gør og laver

Hej

Jeg synes ikke du er fair overfor trådstarter, idet han netop starter med at skrive:

"Hvis min ide bliver en succes kan jeg i værste fald ende med at blive sagsøgt af et andet firma. Har snakket med en advokat der mener at et APS selvskab eller en oprettelse af et udenlandsk firma, ville være vejen frem."

Som jeg læser det, så har man vurderet en vis risiko ved virksomheden, som så har resulteret i en konklusion af, at virksomheden skal drives med en begrænset hæftelse og minimere risikoen for et personligs sagsanlæg.

Tonny

Hej tonny

Jeg syntes den er meget fair, da han allerede har en forudsætning på at han kan blive sagsøgt.

så mener jeg ikke der er nogen grund til at starte noget op, hvis man ikke har kapitalen i baghånden, som man har råd til at miste ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Hej tonny

Jeg syntes den er meget fair, da han allerede har en forudsætning på at han kan blive sagsøgt.

så mener jeg ikke der er nogen grund til at starte noget op, hvis man ikke har kapitalen i baghånden, som man har råd til at miste ?

Med andre ord - Så er der ingen grund til at have selskaber m.v. med begrænset hæftelse eller....

Som du sikkert kan se, så er jeg ikke enig med dig. Iøvrigt mener jeg kun, at det netop er en rigtig god idé at forholde sig til alle forhold i en virksomhed, herunder trusler fra omverdenen, berettigede eller ej, således man netop kan træffe det rigtige valg omkring virksomhedsform, forsikringer o.s.v.

Ydermere skriver trådstarter da også, at han "i værste fald" kan ende med at blive sagsøgt. Ergo har han jo reelt kun vurderet risici i forbindelse med sin kommende virksomhed.

Tonny

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Johnny Nielsen:

Hej tonny

Jeg syntes den er meget fair, da han allerede har en forudsætning på at han kan blive sagsøgt.

så mener jeg ikke der er nogen grund til at starte noget op, hvis man ikke har kapitalen i baghånden, som man har råd til at miste ?

Med andre ord - Så er der ingen grund til at have selskaber m.v. med begrænset hæftelse eller....

Som du sikkert kan se, så er jeg ikke enig med dig. Iøvrigt mener jeg kun, at det netop er en rigtig god idé at forholde sig til alle forhold i en virksomhed, herunder trusler fra omverdenen, berettigede eller ej, således man netop kan træffe det rigtige valg omkring virksomhedsform, forsikringer o.s.v.

Ydermere skriver trådstarter da også, at han "i værste fald" kan ende med at blive sagsøgt. Ergo har han jo reelt kun vurderet risici i forbindelse med sin kommende virksomhed.

Tonny

den er svaret på en PM, så tråden ikke bliver ødelagt

Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er jo ikke dødsdømt på forhånd, tror virkelig på det. Min beskyttelse bag firmaet, har ikke noget at gøre med jeg er bange for at få et underskud fordi biksen ikke kører.  Tager igen bare mine forholds regler hvis det skulle så galt, at jeg blev sagsøgt, og stå med en kæmpe personlig gæld som 20 årig.

No offense, men kan se du kører et robot firma hvor der ikke er de store risic fra omverden. Mit firma ville ligge i en lidt anden kategori, så derfor synes jeg ikke rigtig du kan bruge dennne her punchline.

 

Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Hvis du har tænkt at starte noget op, som du ved næsten på forhånd der er dødsdømt, hvorfor så gøre det ?

Har du den rigtige ide og selv tror på den, så er der ingen grund til at beskytte sig bag et selvskab

Mvh.

en der kører personligt ejet firma på 4 år og selv hæfter for hvad jeg gør og laver

Fra Hvidovre
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Jeg ville foreslå et SMBA - Selskab med begrænset ansvar, det giver en masse gode muligheder for hvad jeg tror du leder efter, uden et 80.000 kr,- for at starte firmaet. :D  Research det.. det kunne være..

mvh

Vincent Rye

Fra Randers
Tilmeldt 16. Dec 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Som de andre så synes jeg ligeledes, at et s.m.b.a. er et godt valg for dig i denne situation. Jeg driver selv et s.m.b.a., som jeg startede som studerende og det har været en god løsning for mig.

Det kræver dog at I er to om, at stifte virksomheden.

Hvis du er en interesseret i hjælp til at stifte s.m.b.a., er du velkommen til at kontakte mig og få et uforpligtende tilbud.

Held og lykke med dit projekt.

Michael

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)