Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af e-shop, hjælp.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er...

Jeg er ved at skyde en hår webshop i luften, men da det er mit første projekt på egne ben kunne jeg godt bruge noget hjælp!

Jeg vil gerne vide hvilke rækkefølge jeg skal gøre visse ting i, jeg har fået lager og er igang med at sætte det i stand. Mens jeg sætter lageret i stand vil jeg gerne vide hvad jeg skal have gjort i mellem tiden. Skal jeg have sat siden op som det næste og så seo arbejde bagefter eller hvordan? 

På forhånd, tak.

/ Daniel :-)

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke om du selv står for opsætningen af din hjemmeside eller det er noget du betaler dig fra. Men at hjemmesiden er god og overskuelig og at du har gjort et stort stykke arbejde med SEO er alfa og omega når vi taler om webshop.

Beregn derfor at gå igang med hjemmesiden i god tid inden din tidsplan er at det hele skal gå i luften, der kommer uden tvivl til at være meget fin pudsning mht til hjemmesiden og SEO. Hvis det der imod er en hjemmeside du køber hos en "professionel", giver det dig noget mere tid til at få en eventuelt forretningsplan på plads. EN plan der ligger grundstenene for din virksomhed, og hjælper dig som en guide line i den til tider lettere forvirret proces det kan være at starte egen shop for første gang.

Der udover bør du tænke en del på markedsføring, folk skal kende din butik og vide den er der. Hvordan vil du markedsføre dig og hvilke image vil du skabe for din shop. Skal det være en web baseret markedsføring, uddeling af flyers, opsætning af plakater, gratis vareprøver til potentielle kunder eller hvordan vil du lokke kunderne ind på din side. Sæt dig derfor ned og få lave et markedsføringsplan der hjælper dig med at skabe overblik over hvor og hvordan du vil reklamerer.

Mvh.

Morten S.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget forstand har du på hjemmeside design, webshop og SEO? Er det noget du klarer selv?

Som Morten siger er en Business-plan en god ting, men jeg vil nu anbefale at kigge på youtube efter "business model generation" En plan er statisk, og ikke fleksibel hvorimod en model er mere fleksibel og kan tilpasses. Du kan evt. kigge her: &feature=related">

&feature=related 

Video'en er baseret på Alexander Osterwalder's bog, Business Model Generation, ISBN-10: 9780470876411

Bogen er yderst anbefalelsesværdig og vi bruger den meget på universitet.

Om shoppen:

Hvilken webhost har du i sinde at bruge, vil du bruge et CMS system? Har du overvejet hvor meget tid det tager at lave en hjemmeside? Der er jo som Morten skriver, en del tilpassning og fiflen. Hvis du ikke har erfaring med hjemmeside design så kommer det til at tage rigtigt lang tid bare at sætte sig ind idet :/

Man kan let komme til at bruge mere tid på at lave hjemmeside end at drive virksomhed og så er formålet jo gået lidt tabt. Hvis man var god til at lave hjemmesider, så ville det jo nok være det man laver rent forretningsmæssigt.

Andre ting du burde tænke lidt over er:

-Regnskab og fakturering

-Backup af dine data

-Det juridiske

Hvis du giver lidt mere info om hvad du har af planer for din side og webshop så kan jeg give dig lidt mere hjælp.

Mvh.

Michael L. Ærbo

Win-Win IT-Solutions

&feature=related">

&feature=related">

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Jeg synes det er en voldsomt god idé, at du sætter dig grundigt ind i søgemaskineoptimering med det samme. På den måde kan du bruge din erhvervede viden når du sætter shoppen op, således at det gøres hensigtsmæssigt fra start. Det vil spare dig for tid senere.

God vind med projektet!

Mange hilsner,

Mathias

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

TAK. Tak for hjælpen til alle! 

Sent svar, bedre sent end aldrig :o)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Som allerede nævnt et marketsføring en vigtig del af det at køre firma.

Jeg er en lille virksomhed som står for Design,Tryk og Distribuering af Flyers.

Jeg deler allerede flyers ud for en anden ebutik så jeg ved at det fungere, og jeg kan se at de får en masse hits på grund af det.
En ting, er at skaffe dig en masse hits, men det er også alt hvad reklame kan gøre.. derfra må siden sælge produktet.


Jeg kan levere billig men effektiv uddeling af flyers, og jeg kunne godt se dig tage foredel af mit tilbud en gang i fremtiden når din hjemmeside er oppe og stå, og du står klar til at levere.

Jeg er ingen stort dyr firma der tager en meget dyr timeløn, og jeg har ingen mellemled der skal betales, så prisen er i bund.

Lad mig vide

Mvh
Vincent Rye
Rye Art & Distribution
RyeArt.VR@gmail.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)