Jeg er pt. ved at opstarte enkeltmandsvirksomhed og har mange spekulationer. En af dem går på hvad der sker med den ferie jeg ikke har afholdt. Jeg har regnet frem til at den dato jeg påregner at opstarte, har jeg ca. 10 feriedage tilbage. Men hvordan fungerer det efter opstartsdato? Kan de afholdes som var jeg lønmodtager eller skal de afholdes før opstart?
Din nuværende arbejdsgiver kan enten bede dig afholde nogle af dem inden du stopper, og så udbetale resten til dig via feriekonto.
Hvis du har været funktionæransat - vil du få udbetalt feriepenge du har tilgode for ferieåret 2011/2012. Og til maj næste år vil du få feriekort på 2012/2013 for det du har optjent her i 2011.
Tidligere skulle kommunen så attestere at du var selvstændig så du kunne få alt udbetalt, men det ved jeg ikke om stadig er nødvendig.
Tidligere skulle kommunen så attestere at du var selvstændig så du kunne få alt udbetalt, men det ved jeg ikke om stadig er nødvendig.
Hej BEC
Også et tillykke herfra :o)
Jeg kan supplere Lilian og sige, at kommunen ikke længere skal attestere på dit feriebevis. Det hele foregår på nettet, og du "skriver" selv under med din NemID.