Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der med mine optjente feriepenge efter firmaopstart?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er pt. ved at opstarte enkeltmandsvirksomhed og har mange spekulationer. En af dem går på hvad der sker med den ferie jeg ikke har afholdt. Jeg har regnet frem til at den dato jeg påregner at opstarte, har jeg ca. 10 feriedage tilbage. Men hvordan fungerer det efter opstartsdato? Kan de afholdes som var jeg lønmodtager eller skal de afholdes før opstart?

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Din nuværende arbejdsgiver kan enten bede dig afholde nogle af dem inden du stopper, og så udbetale resten til dig via feriekonto. 

Hvis du har været funktionæransat - vil du få udbetalt feriepenge du har tilgode for ferieåret 2011/2012. Og til maj næste år vil du få feriekort på 2012/2013 for det du har optjent her i 2011. 

Tidligere skulle kommunen så attestere at du var selvstændig så du kunne få alt udbetalt, men det ved jeg ikke om stadig er nødvendig.

PS: Tillykke med valget som selvstændig :-)

Med venlig hilsen

Lilian Pabst

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Super! Tusind tak :-)

Jeg forsøger at få samlet at alle de løse ender så jeg kan tage det store skridt.

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt :-)

Må jeg spørge hvad du påtænker at starte op med ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mødebooking, B2B telekampagner, div. teleopgaver for virksomheder som opfølgning på events, rykke betalinger, osv.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Korntved:
Tidligere skulle kommunen så attestere at du var selvstændig så du kunne få alt udbetalt, men det ved jeg ikke om stadig er nødvendig.

Hej BEC

Også et tillykke herfra :o)

Jeg kan supplere Lilian og sige, at kommunen ikke længere skal attestere på dit feriebevis. Det hele foregår på nettet, og du "skriver" selv under med din NemID.

Susan :o)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)