Værdien for kunden opstår simpelthen ved, at de tager social medansvar og deltager i forbedringen af den lokale beskæftigelsessituation.
For nu at sætte det lidt på spidsen, lyder det til at dine kunder skal være villige til evt at få et dyrere og dårligere produkt, end dine konkurrenter tilbyder - og alligevel være glade fordi produktet er produceret under nogle forhold som du helt subjektivt synes er bedre end andre steder ...
Hvorfor ikke holde fokus på produktet i stedet for processen? Du kan jo så bevise for verden at folk på nedsat tid kan producere noget som er mindst er lige så godt som andre. På den måde behøver du ikke sælge på medlidenhed og du kan samtidig forbedre beskæftigelsesmulighederne for folk som ikke kan arbejde på fuld tid - både i dit eget firma og i andre virksomheder som vil skele til din succes når de skal ansætte folk næste gang.
Du har da ret i at det handler om produktet, men nu spurgte du jo selv til forretningsmodellen ;-)
Det glæder mig at produktet alligevel er der hovedfokus ligger :-)
Trine Uldall:
Ja, jeg er dyrere end mine konkurrenter i andre lande, men det bekymrer mig overhovedet ikke, for vi skal jo også have arbejdspladser her i landet.
Så længe du også leverer mere værdi for kunden - fx dansktalene service, er det ikke nødvendigvis et probl. at være dyrere. Hvis dit produkt derimod fint kunne laves af nogle andre, uden at værdien for kunden ville blive mindre, begynder det at blive problematisk.
Trine Uldall:
Jeg sælger ikke medlidenhed og jeg sælger ikke dårlige produkter.