Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netværksgruppe for iværksættere med udlængsel

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Med al ære og respekt for en gruppe som denne, så er det en ret svær opgave for folk der ikke har prøvet det at realisere hvad der kræves når man flytter til udlandet med familie og børn mv. 

At flytte til et land som Thailand (har selv boet i Malaysia) er en kæmpe omvæltning, og det går godt for rigtig mange og rigtig mange har det svært. Der er en høj skilsmisse rate, og det kan være meget svært på længere sigt at være medfølgende...

Hvis I for alvor overvejer at flytte ud, så er det bedre for jer at købe danskerlister og så kontakte folk der kender de lokale forhold. Iøvrigt er det oftest meget sværere at komme tilbage til Danmark end at rejse den anden vej.

MVH jens

Hej Jens

Jeg kender skam RIGTIG meget til det land, jeg flytter til. Jeg har rejst i sammenlagt flere år i landet, de sidste 20 år og har de sidste 7 år været gift med en pige fra landet, så det er som sådan ikke det grundlæggende kendskab til landet, kulturen osv, jeg mangler - det har jeg temmelig godt styr på. Jeg mangler mere den generelle sparring omkring det at flytte fra DK, flytte sin forretning til udlandet, starte ny forretning i udlandet, skatte-udfordringer osv. Og så var min tanke, at da det jo mere eller mindre er de samme problematikker, vi bakser med, når man er i denne mellemstående fase, hvor beslutningen er taget og indtil man har etableret sig i det pågældende land, så kunne det være en idé at finde sammen med ligesindede med samme interesse/intentioner Wink

Dbh fra Jørgen

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en super god ide med en sådan netværksgruppe.

Selv har vi dog ikke planer om umiddelbart at forlade Danmark. I stedet har vi valgt en model, hvor vi tilbringer flere måneder om året i Thailand (sammenlagt har vi allerede tilbragt over et år herude).

Så forhåbentlig er der også plads til alternative strategier i en sådan netværksgruppe?

Genvejen til en fantastisk blog

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Phikamphon:

Det lyder som en super god ide med en sådan netværksgruppe.

Selv har vi dog ikke planer om umiddelbart at forlade Danmark. I stedet har vi valgt en model, hvor vi tilbringer flere måneder om året i Thailand (sammenlagt har vi allerede tilbragt over et år herude).

Så forhåbentlig er der også plads til alternative strategier i en sådan netværksgruppe?

Hej Mads

Ja det er der bestemt. Jeg tror at det vigtigste i en sådan gruppe er at vi alle i et eller andet omfang har valgt, eller i hvert fald har et ønske om, at bosætte os helt eller delvist i udlandet, så næsten alle muligheder står åbne Wink

Hvor bor I henne, når I er i Thailand?

Dbh fra Jørgen

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ideen lyder god, og det ville især være en fordel, hvis I kunne få nogle danskere med, som allerede har prøvet at bo i udlandet eller som skiftevist bor i dk/udland.

BroncofanDK:

Hvis I for alvor overvejer at flytte ud, så er det bedre for jer at købe danskerlister og så kontakte folk der kender de lokale forhold. Iøvrigt er det oftest meget sværere at komme tilbage til Danmark end at rejse den anden vej.

Nu har jeg aldrig hørt om, at man skulle kunne købe sig til danskerlister (men ok, det er måske bare mig der er uvidende) men mener heller ikke det er nødvendigt. Prøv i stedet at tage kontakt til danskere i udlandet via dette netværk

Mikkel Mikjær Christensen :

Jeg vil bestemt gerne være med ... har dog ikke planer om at forlade EU men Schweiz eller Malta lyder utroligt tillokkende.

Blot for god ordens skyld: Schweiz er ikke medlem af EU Wink

/JG

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

Blot for god ordens skyld: Schweiz er ikke medlem af EU Wink

Det vidste jeg egentlig godt ... tilgengæld er Schweiz et af de lande hvor jeg tør stole på at demokratiet fungere så det gør ikke så meget :p

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 06:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Linnet:
Hvor bor I henne, når I er i Thailand?

Bangkok når jeg får lov at bestemme ;)

Hvad med dig? Og hvor har i købt hus henne?

Genvejen til en fantastisk blog

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Synes det er en super idé Jørgen har fået. Har selv boet i Sydspanien i 3 år med hustru og to skolesøgende børn, og er på vej tilbage senere på året. Synes uanset planlagt opholdssted der er mange ting at lære af folk der har taget springet tidligere, også uanset deres valgte opholdssted. Det kunne jo også være det kunne inspirere folk at vælge et andet sted end først antaget når de hører argumenter for og imod.

Vi havde stort udbytte af vores research af skoler, sygeforsikring, privatforsikring, danske foreninger og forretningsdrivende, danske enklaver, tandlæger, billeje, mobiludbydere osv. inden vi tog afsted, men en KÆMPE hjælp var, når vi mødte venlige og vidende mennesker der kunne tippe og rådgive om et og andet.

Jeg er i en branche, som vælges af rigtig mange, netop fordi forretningsmodellen er lige til at tage med sig overalt globalt, og kan igangsættes for små midler, men har store indtægtspotentialer og mulighed for passiv indkomst. Pointen er her, at også valg af forretningstype kunne være en vigtig inspirationskilde og hjælpe folk over grænsen, da mange simpelthen ikke har et clue om hvad de skal ernære sig ved.

Slutteligt kan man jo forestille sig, at flere af os kunne ende op samme land/område, og derfor fra start kunne have et netværk - hvad der virkelig er guld værd. Fantastisk at blive modtaget i lufthavnen, og få anvist listige steder og fiduser fra dag 1. Sparer mange penge, tid og dårligere erfaringer.

Altså, jeg er også på - omend månedlige møder i "det mørke", nok er en udfordring, og vel heller ikke helt i tråd med idéen om, at vi alligevel alle spredes for alle vinde, og derfor i høj grad skal basere vores fremtidige relationer på Skype, Facebook, emails osv?!

Bedste hilsner

MVM

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Phikamphon:

Jørgen Linnet:
Hvor bor I henne, når I er i Thailand?

Bangkok når jeg får lov at bestemme ;)

Hvad med dig? Og hvor har i købt hus henne?

Vi har valgt at bosætte os lige udenfor Pattaya. Mest af alt fordi det ligger meget centralt ifht de steder vi normalt kommer, at det er tæt på flere lufthavne, at der er gode internationale skoler i byen og at der er særdeles gode forretningsmuligheder i byen og sidst, men ikke mindst, så begyndte vi for at par år siden, faktisk at holde rigtig meget af byen - på trods af dens blakkede ry, men Pattaya er bare SÅ meget andet end billig sprut og letpåklædte piger. Det er faktisk den eneste by hvor man indenfor ganske få km har adgang til stort set alt, så jeg er sikker på, at vi har valgt det rigtige sted og hvis ikke, ja så rykker vi bare videre... SmileCool 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)