Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får en ikke-designer sine designs produceret?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

kære Amino’er

Jeg skriver for at høre om I har nogle gode råd til en ikke-designer som har nogle designs jeg gerne vil sætte i produktion. Min langsigtede drøm er, at starte mit eget firma med belysning, glas artikler og andre ting til hjemmet, af eget design. Jeg har udarbejdet et koncept til firma og produkterne som jeg mener er unik efter at have lavet en del research om denne marked. Jeg har p.t. ca 6 -10 designs tegnet til lamper og andre artikler.

 

Jeg har i mange år beskæftiget mig meget med det æstetiske i min fritid på forskellige måder. Bortset fra det: jeg er snart 43, lektor på universitet, jeg har ingen erfaring specifikt med design eller eget firma, og jeg kan ikke tegne. Sagt på denne måde er jeg godt klar over, at råmaterialerne ikke lyder særlig oplagte.. Men jeg kan ikke få det ud af mit hoved.

 

Jeg har søgt på lignende indlæg på Amino og fundet nogle gode henvisninger (bl.a. firmaet ’Fabrikator’, ’Design Partners’ og ’Designmaid’ som svarede på nogle lignende henvendelser), og jeg har fundet nogle aftenkurser jeg kan melde mig til (f.eks om ’basic produktionsdesign’, ’start af kreativ virksomheder’). Men jeg går ud fra (?) at firmaer som ovennævnte kræver en professionel portefølje og præsentation som jeg ikke har kompetencer til at lave endnu.

 

Derfor har jeg følgende spørgsmål:

 

Hvad ville I anbefale for sådan en som mig som ingen erfaring eller tekniske design kompetencer har (tegning, modellering, cadcam osv):

 

  1. Skulle jeg prøve at finde en der kan udvikle mine designs for mig? Eller burde jeg hellere forsøge at tegne/modellere dem så bedst jeg kan (efter kursus) og finde en producent som jeg kan samarbejde/sparre med i udvikling af produkterne? Er der andre muligheder?

 

  1. Kan I anbefale en kursus og/eller bøger til min situation? Jeg har været Amazon og internettet igennem men vil gerne høre om der findes en bestemt ’begynderbibel’ til produkt design (helst på engelsk, det er mit modersmål, men dansk er fint også).

 

Jeg har ca 100,000 kr til rådighed til projektet, og er i gang med en opsparingsplan hvor jeg sparer stort set alt jeg tjener udover leveomkostninger. Men har ingen anelse hvor meget det koster at få lavet prototyper osv. Hvad er økonomisk realistisk?

 

Jeg er i udlandet indtil midt i juli men er meget interesseret i at høre fra en der kan hjælpe med gode råd og/eller produktudviklingsprocessen så jeg kan gå i gang når jeg kommer hjem.

 

På forhånd rigtig mange tak

kerama

 

 

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kerama

Rent tegnemæssigt har google et gratis program som hedder "sketchup" (http://sketchup.google.com/) Her kan de fleste komme fornuftigt igang med at tegne.. Og kan du se det for dig, kan du også tegne det med tiden.Smile Det behøver heller ikke blive perfekt, men det gør det noget nemmere for dig, hvis du skal hyre en på et tidspunkt som skal rentegne det for dig.

I Vejle har de et åbent værksted hvor man kan arbejde med sine prototyper, måske du kan finde tilsvarende tilbud i dit område?

God kamp, er sikker på at det lykkes for dig!Wink

Dbh

Henrik,

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Tilmeldt 21. May 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Tusind tak for dit svar og opmuntring. Jeg har downloadet Google Sketchup og gået i gang med eksperimentering SmileI øvrigt har jeg fundet nogle prototype udviklere i mit område.

much appreciated/mange hilsener

kerama

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kerama

Jeg kender et par dygtige cad/cam-folk, måske de kan hjælpe dig? 
Dem kan jeg sende kontakten til.

Tilmeldt 21. May 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Det er en rigtig god ide, ja tak, dem vil jeg meget gerne have kontakt til.

glæder mig til at høre fra dig!

kerama

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan koste en "bondegård" at starte op og det kan gøres mere rimeligt. Du kan her på Amino freelancer http://www.amino.dk/freelancer/ udbyde opgaverne til CAD folk. Produkter af den opservans som du taler om kan evt 3D printes og de billigste printere kostere omkring 25000kr for færdigsamlede enheder.

Jeg kan iøvrigt anbefale dig at downloade www.emachineshop.com applikationen. Der kan du selv tegne og umiddelbart efter få oplyst en produktionspris for et styk eller 1000 stykker.

MVH jens

Tilmeldt 21. May 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Broncofan, det er rigtig godt at have en ca pris - jeg går ud fra, du mener med prototype, altså en model?. God idea at udbyde opgaven på Amino også.

Jeg vil se hvad jeg kan producere med emachineshop, det lyder meget oplagt.

mange hilsener og tak for hjælpen

kerama

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)