Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Du mister handler og taber profit - hvis din udbudspris er rund!

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

God læsning.  Et utrolig interessant og brugbart indlæg

Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Nu er det gammel viden, men altid rart at få opfrisket.

Men idag, er det ikke så vigtigt, medmindre at man handler med privat personer, for snakker vi om profesionelle indkøbere så er de van til det, og kan ofte se igennem dette, psykologiske spil.

Jeg har selv udarbejdet priser for et lille firma, og her skulle det gerne vise at man har lavet beregninger på alle ting, selvom vi typisk sad over en øl og snakkede om hvor meget vi egentligt kunne tillade os at tjene på en opgave. Så det endte typisk med priser på fx. 3,79 kr/tryk.

Jeg har valgt en anden strategi for mit firma, jeg vælger at give afrundede tal, og det er udfra devisen at det er nemmere at regne på, og specielt når der skal laves overslag for opgaver. Og her kan indkøbere også hurtigt uden elektron hjerne regne med......Og det er så vejen frem idag.

Vi er blevet van til alle de skæve tal, at vi idag er mere eller mindre imune overfor det. Og forholder os mere til hvad tingene koster hos konkurranten, eller hvad internettet siger.

Problemet med skæve tal, er og har altid været at der på et tidspunkt skal afrundes, og her er det typisk i købers favører. Da man ikke bare kan runde op, når en pris fx bliver 799,94978 kr.

/Kenneth

ps. Nu er mine priser ikke til forhandling. Sådan lidt firma politik. Men på den anden side, så har jeg heller ikke mødt en kunde der var utilfreds med mine priser.

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

jeg Tror meget sandhed i dette her vis webmaster siger 28.745 kr i alt er denne person ikke parat til at prutte om prisen

vis siger 30.000 kr er der forhandlings grundlag for ingen rammer præcist dette tal når man arbejder

sælger du en vare rammer dine omkostninger nok sjældent et rundt tal , derved ved man der tjenes nok mere eller man giver en afrundet venner pris

tal med der gives sådanne 28.745 kr ialt er hvad jeg tænkte ikke noget man giver imellem venner derved ikke en venen pris

Præcist Mikael! Super eksempel med webmasteren og meget interessant vinkel omkring det med "vennepriser" - det havde jeg ikke lige overvejet, men jeg tror faktisk, du kan have fat i noget dér. Uanset er det i hvert fald en interessant vinkel! :) Tak for det.

I øvrigt helt utroligt så meget positiv respons, der har været på dette indlæg! TAK TIL ALLE JER DER HAR GIVET FEEDBACK! Jeres respons gør det til en positiv oplevelse at skrive indlæg her på sitet!

Det har siden inspireret mig til også at skrive et indlæg om, hvordan man sætter den rigtige pris på sit produkt: Kedeligt! - men sådan sætter du den rigtige pris på dit produkt ;)

Og et indlæg om, hvordan en overraskende sammenhæng mellem øl og bleer fik mig til at brænde for marketing: Øl og bleer - er vejen til proaktiv succes!

Endnu en gang tak til jer alle for den megen positive respons! Smile

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Spændende og meget inspirerende at læse. Vil klart tænke over det med prissætningen i min fremtid! :D

Tænkte faktisk os tit, hvorfor man ikke bare sat en pris til 100 kr istedet for 99 kr. Det jo en krones forskel. Men kan nu godt se, at det påvirker en psykisk! :D
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Moomi.dk:

Jeg vil også gerne takke for et velskrevet indlæg. Det er ikke alene et interessant emne, men indlægget refererer ligeledes til ordentlige undersøgelser og konklusioner, der gør man reelt kan bruge informationen konstruktivt.

Det må jeg kalde gavmild vidensdeling.

SELV TAK! til jer alle, for den meget positive respons! Tak! 

Jeg har siden lavet et video-indlæg med nært beslægtet indhold: 

 

...og der er endnu mere på vej :)

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Virkelig godt og velskrevet indlæg!

Jeg vil rette mine priser "ned" til skæve tal med det sammeYes

Alle supermarkeder gør det jo også, for at fru jensen syntes det er billigt. Jeg kan endda høre min mor sige; den koster kun 99,95kr. ha ha Big Smile

Dbh

Michael Haahr

Fra Århus
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Virkelig interessant, underholdende og direkte praktisk anvendeligt indlæg!

...det burde vi næsten lave en video om :)

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasFoto:

Virkelig interessant, underholdende og direkte praktisk anvendeligt indlæg!

...det burde vi næsten lave en video om :)

Hahaha... Ja, det burde vi lave en video om.... og tak for de rosende ord min ven :)

 

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Haahr:
Virkelig godt og velskrevet indlæg!

Tak tak Smile  Det glæder mig, du synes om det!

 

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

HA-Almen:
Spændende og meget inspirerende at læse. Vil klart tænke over det med prissætningen i min fremtid! :D

Tak for de rosende ord! ...dejligt at du kan bruge indlægget Smile

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)