Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parkeringsbøder!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der ved om parkeringsvagter på deres udstyr kan se oplysninger om ejerforhold osv. ud fra nummerpladen?

Metro folkene der giver bøder i metroen kan jo ud fra et personnummer se familieforhold, adresser etc. så  jeg tænkte om det samme gør sig gældende for P vagter.?

xxx

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke selve P vagten kan se dine oplysninger men det kan det firma han er ansat ved jo..

MN Totalservice/ Mikkel Nielsen www.mn-totalservice.dk

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

mn-totalservice:

Jeg mener ikke selve P vagten kan se dine oplysninger men det kan det firma han er ansat ved jo..

Jeg tænker nok mere på hvor i processen det sker. Altså om de med det samme kan se at den nummerplade de noterer tilhører en given bile med ejerforhold eller om det skal ind til kontoret først.

xxx

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sidst jeg fik en p-afgift stod der kun de informationer man kunne finde om mig ved at gå rundt om min bil (bilmærke, model, nummerplade) på den afgift der var efterladt under vinduesviskeren.

Jeg betalte girokortet og fandt ikke ud af hvor meget information de havde om mig, men de har ihvertfald adgang til data i det centrale motorregister, men det tvivler jeg stærkt på at de "menige fodfolk" ude på gaderne har.

Som en sidebemærkning vil jeg lige oplyse at du ikke er forpligtet til at oplyse dit cpr-nummer til nogen som helst, heller ikke en togkontrollør. Men du er forpligtet til at oplyse visse oplysninger til dem jævnfør jernbaneloven, men selv overfor politiet er du kun forpligtet til at oplyse navn, adresse og fødselsdato.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Thisted
Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Netseo Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er kun kontoret der har adgang til det centrale motorregister.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Sidst jeg fik en p-afgift stod der kun de informationer man kunne finde om mig ved at gå rundt om min bil (bilmærke, model, nummerplade) på den afgift der var efterladt under vinduesviskeren.

Jeg betalte girokortet og fandt ikke ud af hvor meget information de havde om mig, men de har ihvertfald adgang til data i det centrale motorregister, men det tvivler jeg stærkt på at de "menige fodfolk" ude på gaderne har.

Som en sidebemærkning vil jeg lige oplyse at du ikke er forpligtet til at oplyse dit cpr-nummer til nogen som helst, heller ikke en togkontrollør. Men du er forpligtet til at oplyse visse oplysninger til dem jævnfør jernbaneloven, men selv overfor politiet er du kun forpligtet til at oplyse navn, adresse og fødselsdato.

Det er rigtigt, men man slipper ikke for en afgift hvis ikke man vil udlevere oplysningerne. Så ringer de bare efter politiet og så finder de ud af hvem man er og det kan de sagtens ud fra et navn og fødselsdato.

Det er i grunden ret komisk. Falder der en ældre mand ude i skoven og brækker benet får han at vide at han må klare sig selv hvis han ringer efter hjælp. Drejer det sig om en 500 krs afgift  smider de alt hvad de har i hænderne og sender hele styrken hvis ikke man vil fortælle hvem man er.

xxx

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

PJEDSTED:

Det er rigtigt, men man slipper ikke for en afgift hvis ikke man vil udlevere oplysningerne. Så ringer de bare efter politiet og så finder de ud af hvem man er og det kan de sagtens ud fra et navn og fødselsdato.

Min pointe var også blot at du ikke har pligt til at oplyse dit fulde CPR-nummer til nogen.

Jeg kan dog ikke udelukke at der er transportselskaber der har det som en betingelse i deres rejseregler, da de har mulighed for det via jernbanelovens §23.

Som endnu en sidebemærkning kan det oplyses at der er mange betjente der tilsyneladende ikke er klar over at borgerne ikke har pligt til at oplyse andet end fødselsdato, navn og adresse til politiet.

Bare se et program som f.eks. Station2 hvor man ofte ser dem brokke sig til en anholdt indtil de får de sidste fire cifre, hvilket sådan set er et strid med retsplejeloven.

Men det var vist sidespring nok i denne tråd. Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal så også være opmærksom på at hvis du ikke vil opgive dit CPR til kontrolløren i toget, og han ringer efter politiet. Så må du give det til dem, men de må ikke give det videre til kontrolløren, så bryder de persondataloven.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

B. Hvarregaard:

Du skal så også være opmærksom på at hvis du ikke vil opgive dit CPR til kontrolløren i toget, og han ringer efter politiet. Så må du give det til dem, men de må ikke give det videre til kontrolløren, så bryder de persondataloven.

Det er nu mere fordi jeg skal bestille et par velcroplader til bilen. Numrene jeg vælger til pladerne er jo ret afhængig af hvad parkeringsvagterne kan se om bilen. - Jeg er færdig med at få afgifter fra provisionslønnede pvagter der ikke kender reglerne.!

xxx

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)