Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med navne valg!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kruså
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står og skal finde et navn til min virksomhed.

Jeg har allerede et navn jeg er godt tilfreds med, men nu er det sådan at en virksomhed i en helt anden branche allerede bruger navnet! Virksomheden er ikke kendt i dagligdagen, der er tale om en virksomhed jeg først kendte til efter lidt søgen på nettet, men de bruger jo stadig navnet! 

Et eksempel: 

Et tøjfirma vil kalde sig mino, men opdager efter søgen på nettet, at et reklamebureau allerede bruger navnet, mino!

Hvilken konsekvenser vil det få hvis man alligevel døber tøjfirmaet mino?

Kan man tjekke navne et sted, det er jo efterhånden svært at finde et godt navn der ikke allerede er taget!  

Er der juridisk noget der vil forhindre tøjfirmaet i at kalde sig mino?

bh Jacob  

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Jeg kan ikke huske det rent juridiske omkring et navn, men så vidt jeg ved må du godt benytte navnet hvis det er en helt anden branche, og hvis navnet ikke er kendt i en hvis grad, du må altså ikke benytte navnet mcdonalds da dette navn jo allerede er kendt som, burger giganten. Du må i dit tilfælde godt kalde din virksomhed mino. så vidt jeg ved..

Skulle der være en med den juridiske viden eller blot kan dokumentere det tror jeg du skal lytte der, det vil jeg i såfald også få at se ;)

 

Mvh.
Alexander M. Andersen

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt netop dette:

http://www.startvaekst.dk/vhmidtjylland.dk/navngivning-af-virksomhed

håber det er svar nok :D

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Fra Copenhagen
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Spændende proces at finde på et navn til en virksomhed. Det er vigtigt, identitetsskabende og noget man bør lægge en del tanker i.

Jeg har efterhånden bistået til en del ”fødsler", og noget af det vigtigste jeg kan sige er; vælg et navn, der har særkende. Det kan i enkelte tilfælde være smart at bruge et begreb fra det fagområde man beskæftiger sig med, men hvis ikke du har resurser til at kaste en bunke SEO efter det, risikerer du at drukne blandt bedre SEO-optimerede sites/virksomheder der bruger termet i deres tekster.

Dermed ikke sagt at navnet ikke må angive noget om, hvad det handler om, for det må det bestemt. Men afhængig af typen af din virksomhed og hvad dit budget er på at blive kendt og set, så kan det være en genvej at vælge et navn, der får lov at stå alene.

Mit råd vil derfor være at droppe navnet, hvis en anden virksomhed allerede bruger det - også selvom det er i anden branche. Specielt hvis du skal operere i det danske marked, og ikke kan få *firmanavn.dk*

Det var mine input.

Pøj med det!

Fra Kruså
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for svarende til jer begge, det hjalp! 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)