Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amazon Mechanical Turk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser sgu fedt ud :)

Det kan f.eks. bruges til hvis man gerne vil have site program automatisk til at slippe ignennem de såkaldte CAPTCHAS (ransom) logins til f.eks. blogs eller andre områder der forsøger at holde botter ude hehe
 
Der er sikkert også mange andre, mere legitime, ting det kunne bruges til ...
Fra Denmark
Tilmeldt 26. Jun 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu et step op ad evolutionsstigen

"For businesses and entrepreneurs who want tasks completed, the Amazon Mechanical Turk web service solves the problem of accessing a vast network of human intelligence with the efficiencies and cost-effectiveness of computers. Oftentimes people do not move forward with certain projects because the cost to establish a network of skilled people to do the work outweighs the value of completing it. By turning the fixed costs into variable costs that scale with their needs, the Amazon Mechanical Turk web service eliminates this barrier and allows projects to be completed that before were not economical."
 
- slet ikke dårligt, så må tiden vise om det kan bruges/vil blive brugt.

Hvorfor gå i andres fodspor når man kan gå foran.

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Enormt spændende med det Human Intelligence Task. Det ligger egentlig ret tæt på Google Answers hvor man også kan betale andre mennesker for at løse en informationsopgave, dog er det fuldautomatiseret og kan tilgåes programmatisk.
 
Jeg kunne godt forestille mig at Amazon ville tilmelde flere tusinde indiske ansatte til at klare disse repetitive kedelige opgaver - og hvis de ikke gør er det ihvertfald en oplagt forretningsmodel for os andre. Heldigvis har Amazon også en Qualification procedure så man kan sortere blandt udbuddet af arbejdskraft.
 
Meget interessant og markedsbrydende, det kan fint åbne helt nye forretningsområder.
 
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm jeg kan virkelig godt lide idéen men de skal nok øge prisen per HIT for at tiltrække stabil arbejdskraft. Lige nu er der kun en række opgaver som er bestilt af Amazon (sammenkædning af firmanavn/addresse til et billede) hvor prisen per HIT er $0.03. Jeg prøvede et par stykker for at vurdere tidsforbruget per HIT hvilket ligger omkring 20 sekunder. Det giver en timeløn på 37 kroner og 80 øre.

Tja, det kan vel stadig løbe rundt hvis man ansætter indere, kinesere eller illegale mexicanske indvandrere til 10 kroner i timen
 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv du at at give f.eks. en Cubaner 30 kr. i timen, så når han sin normale ugeløn på 2 1/2 time. Og Cubanere er højt lønnet i forhold til folk i Bangladesh. Så det skal sgu nok blive en succes.
 
Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er enig med Martin. Såvidt jeg kan se er hele "fidusen" ved denne løsning fra Amazon netop systematiseringen af outsourcing af bitte-små-opgaver fra rige lande til fattigere lande. Det kunne godt betyde et kæmpe boom for de mere aktive mennesker i disse lande. I Pakistan kan vi få udført manuelt arbejde til et par hundrede dollars om måneden - og det er vel og mærke full-time, med faste tider og den slags. Med denne løsning kan de hurtigt tjene det samme og så være fri for sure vestlige arbejdsgivere der er på nakken af dem hele tiden. Frihed og penge.

Det kan sgu godt på mange måder starte en hel ny revolution ...
 
Så kommer den kreative udfordring - hvad skal vi bruge det til? Det synes jeg bliver spændende at se ... Jeg har ikke selv konkrete opgaver på tegnebordet, men det er jeg overbevist om kommer ...
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig i at det sagtens kan betale sig for mange folk i tredjeverdenslande, min tankegang gik også på at automatisere forløbet med oplæring af nye ansatte og kvalitetskontrol så man selv kunne outsource det til cuba, Pakistan eller Kina.
 
Nu er antallet af opgaver steget fra 7 til 64
 
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)