Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte webshop - hvordan er reglerne?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vojens
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 100
Fra  Humlepusheren.dk Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne starte en webshop op - med brugte varer. Jeg vil gerne tilbyde 2 års reklamationsret, og i det hele taget give kunder samme sikkerhed, som når de køber nyt.

Er det smartest at oprette virksomhed med CVR-nummer, eller er det smartest at lade være, og så bare køre det hele som privatperson? Jeg har overhovedet ikke overblik over fordele og ulemper ved at gøre det. Jeg kommer helt sikkert til at omsætte for under 50.000 om året, så jeg er ikke tvunget til at være momsregistreret.

Kan man være en virksomhed uden at være momsregistreret, og hvis ja, hvordan?

Ja, jeg ved godt, at det er totale amatør-spørgsmål, men jeg er også amatør :-) 

Du har arbejdet hårdt, du fortjener en god øl. Køb den her: Humlepusheren.dk

Fra Vojens
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 100
Fra  Humlepusheren.dk Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal lige siges, at jeg ikke skal bruge hverken ansatte eller fx købe hjælp til hjemmeside - så den del er også så enkel som muligt.

Du har arbejdet hårdt, du fortjener en god øl. Køb den her: Humlepusheren.dk

Fra Frederikssund
Tilmeldt 20. May 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Bare til en lille info så skal du tilbyde dine kunder 2 års reklamationsret, det siger købeloven. Derudover skal du huske på at dine kunder altid har 14 dages fuld returret, fordi der er tale om distancehandel (som det er når man handler på Internettet).