Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dur den her tekst?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoere!

Jeg har begivet mig ud i SEO tekster, så vil i bedømme den? Den handler om Linkkatalog :)

Et linkkatalog er et sted som indeholder en masse links til andre hjemmesiderinternettet. Et linkkatalog kan hjælpe de forskellige hjemmesider med at få flere besøgende, så derfor er et linkkatalog især rigtig vigtig for alle de forskellige hjemmesider på nettet. De forskellige linkkataloger har en række overemner, og underemner som gør det meget mere struktureret for de forskellige hjemmesideejere at ligge deres hjemmesider ind, og specielt også for de mange brugere. Et andet plus ved et linkkatalog er at når brugeren gerne vil ind under et underordnet overemne så kan hun/han vælge om det skulle være f.eks. edb, erhverv, fritid etc.  Selvfølgelig for at gå længere ind i det overstående overemne kan brugeren gå længere i dybden med det f.eks. edb, hvor man så kan vælge forskellige hovedsagelige ting inden for edb som hardware, software, internet etc.

 

- Mads Grønning

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser helt fint ud.

Teksten kan måske være lidt forvirrende for en der ikke ved lidt om linkkataloger, det skal jeg ikke kunne sige. Bare en forestilling :)

Men klø på med det gode arbejde.

Fra København
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo ren uformateret tekst og ekstremt kort, så det er lidt svært at udtale sig om så meget andet end keyword density SEO-mæssigt, og der kommer du jo i mål med 4%

Sprogligt har du nogle alternative formuleringer (underordnet overemne etc.), så jeg ville ikke kunne se teksten have værdi for en evt. kunde, med mindre det er til brug på en adsense blog. Teksten er ikke rigtigt spændende og sælgende nok til noget andet.

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey! Øvelse gør mester, ikke sandt :o)?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mads

På din profil står du registreret som en god knægt på 14 år, så måske burde jeg være sød mod dig og klappe dig lidt på skulderen. Så det gør jeg først:

Det er dejligt, at du har energi og fremdrift nok til at prøve dine muligheder af. Fortsæt med det, og lad være med at lade dig skræmme af 30 år ældre Jegindøboere, som tror, de ved det hele.

Men du stiller et konkret spørgsmål inden for mit fagområde, så jeg vil også give dig det klare svar:

Hvis én af mine skribenter leverede en tekst på det niveau, ville han hverken få honorar eller flere opgaver. De såkaldte SEO-tekster er oftest beregnet til at skulle læses af maskiner. Men efter min mening skal de også være gode og give mening for mennesker af to grunde. For det første kunne det tænkes, at en mulig kunde ved en beklagelig fejl kom til at læse teksten. Tekstens niveau vil så være med til at skabe denne kundes billede af virksomheden, og groft sagt vil en god tekst gøre et godt indtryk, mens en dårlig tekst vil gøre et dårligt indtryk. For det andet bliver søgemaskinerne bedre og bedre til at vurdere tekster. Gennem årene har de nærmet sig menneskenes evne til vurdering og på nogle områder endda overgået den. Det skulle undre mig meget, om tekstvurdering skal blive det eneste punkt, hvor maskiner IKKE kommer til at overhale mennesker. Derfor vil maskinerne i løbet af noget tid kunne "afsløre" tekster, som er dårlige og kun rettet mod maskiner. Vi andre kan det jo allerede. Derfor er dårlige tekster ikke "godt nok til maskinerne".

Din tekst er dårlig på en række områder, som du bør arbejde med:

  1. Den er dårligt disponeret. Du går i nogle ligegyldige detaljer, før du er færdig med at beskrive det overordnede. Du kommer ikke omkring nogle ret centrale dele af dit emne.
  2. Din sætningsopbygning er uensartet og kluntet. Den første sætning er fin og forståelig. Herefter går det galt. Det er som om, du forsøger at skrive dig klogere end du er ved at lave længere sætninger - det virker modsat. Sæt flere punktummer, eller lær at styre indskud med kommaer.
  3. Dit sprog er kluntet. For eksempel skriver du "[...] som gør det meget mere struktureret [...]". Ordet "mere" lægger op til en sammenligning, men du sammenligner ikke noget - du viser kun én ting. Der er en perlerække af tilsvarende eksempler i din korte tekst.
  4. Dit sprog er også fyldt med unødvendige og unyttige fyldord. For eksempel: "de forskellige hjemmesider" (forskellige fra hvad? Skriv blot "hjemmesider").
  5. Du mangler mange kommaer - få det lært - det er et arbejde, men det er ikke så svært.
  6. Du har mange sproglige fejl. Et grimt eksempel er, at du skriver "ligge" i stedet for "lægge", og ordet "hovedsagelig" minder ganske rigtigt om "overordnet", men betyder noget helt andet. Du mangler t på vigtigt.

Så hvis du gerne vil arbejde med SEO-tekster på længere sigt, er mit råd til dig, at du skal koncentrere dig om skriftlig dansk. Du går formentlig stadig i folkeskolen, hvor din dansklærer bør kunne hjælpe dig med at blive dygtigere - især nu, hvor du er motiveret.

Når du så har forbedret dig og er kommet i gymnasiet og har fået dit første 10- eller 12-tal i skriftlig dansk, er du meget velkommen til at søge ind på mit hold af freelanceskribenter. Så vil du også få sparring på dine opgaver - og så bliver du altså rigtig god.Big Smile

God vind frem.

Venlig hilsen

Hans

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)