Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Australien i et år - Hvordan med Told & Skat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den heldige situation at jeg hopper til Australien i Oktober og skal bo og delvist arbejde dernede i et år.. Men nu kommer så der hvor jeg er i tvivl..

Jeg har firma og 3 ejendomme i Danmark, og jeg mener man max kan være ude af landet i 6 måneder uden at man skal "melde sig ud" af Danmark.

Hvordan forholder jeg mig til Det med at jeg har Firma, Lån i Ejendomme osv?

Jeg er lidt på bar bund hvad regler og hvordan det hele fungere når man har firma og ejendomme i Danmark.

Er der nogen der har erfaringer eller kender nogen som kan rådgive omkring dette?

Mange tak på forhånd! :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunMedia:
Jeg har firma og 3 ejendomme i Danmark, og jeg mener man max kan være ude af landet i 6 måneder uden at man skal "melde sig ud" af Danmark.

Det er korrekt, at rejser du ud af landet i mere end 6 måneder skal du melde adresseændring til CPR. Du skal være opmærksom på at hovedparten af de finansielle virksomheder automatisk får adresseændringer fra CPR.

De vil nok ikke være glade for at der står pludselig står "udrejst", så  bedste bud er at sørge for at orientere disse om du rejser til Australien i x antal måneder og giv dem mulighed for at nå dig -  enten ved at sige at din nuværende adresse stadigvæk er gældende eller ved at give dem en ny kontaktadresse.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg godt nok ikke så klog på den regel mht. de 6 måneder, men det gælder nok også alt efter din situation. Hvis du har visa, arbejds-tilladelse og vil betale (indkomst) Skat i Australien, så er det nok rigtigt at du skal udmelde dig af folkeregistret. Husk at undersøge mht. dobbeltbeskatnings-aftaler og lignende, da de ejendomme og firma du har i Danmark højest sandsynligt vil gøre dig skattepligtig i Danmark.

Endvidere kan man så vidt jeg husker ikke have en enkeltmandsvirksomhed hvis man ikke er registreret med bopæl i Danmark, så i det tilfælde skal du vidst enten have et ApS eller lignende.

Hvis det blot drejer sig om en længere rejse eller lignende, er jeg ikke sikker på du behøver melde det til folkeregistret. Personligt er jeg pt "bosiddende" i Chile - men pga. at jeg stadig er her på "turist-visa" og derved ikke har permanent opholdstilladelse, kan jeg ikke flytte min bopæl; og er derfor stadig registreret som boende i Danmark. Det svarer jo lidt til at rejse rundt som backpacker eller ligende; du har stadig bopæl, skattepligt osv. i Danmark, men behøver nødvendigvis ikke opholde dig i landet.

Held og lykke med dit ophold i Australien.

- Bedste hilsner fra Chile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)