Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd/ideer til Firma- og personlighedsudvikling

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

 

Min mand har et en-mands IT-firma, som han startede op for 2½ år siden. Det er begyndt at gå rigtig godt for ham, nye kunder, nye ordre/ programmer. Men han er kørt temmelig fast i det hele lige nu. Jeg vil frygtelig gerne hjælpe ham og få ham videre med sit firma. Har siddet på nettet nu og søgt vidt og bredt efter "en eller anden" løsning, fx. virksomhedskonsulent, psykologer, erhvervspsykologer, choaching ect.

Er der nogle her inde, der sidder med en rigtig god ide til, hvem/ hvor man som selvstændig, kan få noget hjælp til at finde ud af, hvordan man firmarelateret men mindst ligeså meget personlighedsmæssigt kan få råd og vejledning til at få firmaet og personligheden til at vokse sammen til en produktiv virksomhed.

Håber nogle har et rigtig godt råd eller god ide.

Hilsen

Pia

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pia

Jeg har selv tidligere afholdt karriererådgivning i et tidligere arbejde.
Da jeg selv startede op selvstændig fik jeg meget hjælp fra Væksthuset som ligger rundt om i landet. Her kan din mand få gratis råd og vejledning til mange forskellige ting.

http://www.startvaekst.dk/

http://www.startvaekst.dk/vhhr.dk/ydelser

Først råd vil være at tage kontakt til jeres lokale center og så se hvad de evt. kan hjælpe jer med.
Næste skal han kontakte sin A kasse. Fagforening/A kasser har faktisk en del værktøjer/kurser han kan drage nytte af. Alt efter hvilken A kasse han er medlem af.

Hvor er i placeret i landet?? 

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pia,

Først og fremmest er det utrolig positivt, at du kan se problemet, og ønsker at gøre noget ved det.

Nu ved jeg af gode grunde ikke, hvad du mener med "kørt temmelig fast" - men det kunne lyde som en blanding af stress, manglende overblik, mange arbejdsopgaver, svært ved at prioritere, svingende humør osv?

Det er givetvis en vanskelig situation, men der er heldigvis meget, man kan gøre. Medmindre der er er tale om alvorlig psykisk sygdom, er mange af de problemer man sidder og bøvler med, oftere nemmere at løse end man tror.

Imidlertid skal man gribe tingene rigtig an - for det er lidt som at reparere på en bil i bevægelse - både virksomheden og din mand skal jo helst begge komme helskindet ud af denne kritiske fase. Det vigtigste er at finde en dygtig person, som kan sætte sig ind i den samlede problematik, og ikke bare en del af den. Det nytter ikke meget at få styr på mere praktiske facetter, hvis humøret og energien stadig sviger.

Jeg har prøvet hele turen selv, og jeg har også hjulpet en del andre med lignende udfordringer. Imidlertid er jeg ikke professionel, og jeg har noget andet, jeg lever af, men I er altid velkomne til at kontakte mig privat for et par gode ideer til hvor I kan begynde.

Venlige hilsener,

Jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Myhren Thomsen:

Nu ved jeg af gode grunde ikke, hvad du mener med "kørt temmelig fast" - men det kunne lyde som en blanding af stress, manglende overblik, mange arbejdsopgaver, svært ved at prioritere, svingende humør osv?

Jens

Jeg tror du Pia vil ha godt ved at prøve at beskrive hvor problemet faktisk ligger. Er det tidsmæssigt - er det frygt for indtjeningen, er det manglende mulighed/evne for at skille privatliv og firma, eller noget rent praktisk i arbejdet?

En løsning vil inkludere både kortfristede løsninger og  - endnu mere - langfristede.

I alle fald er jeg helt enig med de øvrige - totalt positivt du går ind og prøver at finde en løsning. 

Kunne du evt beskrive dit område med et postnummer, så er en mentor en mulighed. En der måske vil gå ind og se på virksomheden med friske og dog gerne erfarne øjne, og se om ikke man man få struktur på nogle af de ting der kan skabe problemer. Var det i KBH og bedst 2800 - området, kiggede jeg gerne med uden omkostninger (ingen form for løn hvis ikke jeg selv fik omkostninger ved det)

Jeg er 60 år med top ledelses-og ejererfaring fra flere virksomheder fra små til chef for større børsnoteret virksomhed og bekendt med problematikken fra en dygtigt søn der arbejder hårdt på at kombinere iværksætter og familie

Du Pia, skal dog helt sikkert involvere din mand inden du evt. gør noget videre. Han kan aldrig blive sur over dit fine indlæg, men du skal ikke involvere andre - om du tager vælger at tage den videre herfra - uden at han er med på den. (ingen problemer i det du har skrevet her - jeg taler om hvis andre skal involveres)

Godt gået   vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Pia,

Det lyder som en helt klassik udfordring, som feks en dygtig erhvervscoach eller en mentor vil kunne hjælpe med. Som regel handler det om at "få ryddet op og lagt i kasser" både i forhold til forretningen og i forhold til en selv. Og når dette er på plads, kan man se frem og undersøge de forskellige muligheder. 

Du er meget velkommen til at kontakte mig eller give info videre - så vil jeg meget gerne hjælpe med forslag til dygtige coaches, der arbejder med områder som dette. Jeg er præsident for International Coach Federation (ICF) i Danmark - verdens største organisation for professionelle coaches. ICF arbejder blandt andet med international certificering af coaches og akkreditering af coachuddannelser.

Når man beslutter sig for at starte et coachforløb, er det vigtigt, at man har mindsat sig på, at det er en proces man påbegynder - dvs at man skal over en periode på min nogle måneder samarbejde med coachen, og det altså ikke er noget man kan klare ved et møde eller to. Typisk vil man mødes et par gange i løbet af den første måned og herefter vil mødefrekvensen kunne skrues op med længere tid mellem møderne.

Held og lykke med projektet

Michael Skjøt

Tilmeldt 18. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tusind tak for dit indlæg. Min mand er klar over jeg skrev herinde, har som tidligere skrevet forsøgt at hjælpe ham ved at undersøge nettet uden egentligt at vide hvad jeg skulle søge efter. Igår fortalte jeg så om dette forum og han syntes det lød som en god ide.

Vi har med stor interesse læst dit indlæg og hvis dit tilbud stadig står ved magt, ville vi rigtig gerne mødes med dig over en kop kaffe en dag.

Du kan skrive til mig på min private mail pia.christophersen@gmail.com, hvis du stadig er interesseret.

Venlig hilsen

Pia

Tilmeldt 18. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Til Alle jer der har svaret mig.

Tusind tak for jeres tilbagemelding, det har været rigtigt givende og oplysende. Vi har underøsgt Væksthuset og det ser rigtig interessant ud, choaching er bestemt også en mulighed og tak til alle der har tilbudt deres hjælp, det er vi rigtig glade og taknemmelige for. Vi har fået noget at arbejde videre med.

Venlig Hilsen

Pia

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)