Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af spisested - Hvordan kommer jeg igang ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-venner.

Det praktiske med at opstarte virksomhed har jeg nogenlunde styr på (Har prøvet det et par gange efterhånden) - men min nye idé handler om opstart af et spiseted og her er jeg på bar bund med hensyn til de krav myndighederne stiller til et sådant...

Mit setup er i korte træk:
1. Jeg stiller en pose penge til opstarten.
2. Min partner står for den forretningsmæssige daglige drift.
3. En 3. person skal have ansvaret for køkken/fødevarer.

Hverken min partner eller jeg er uddannet kokke eller lignende, vi er udelukkende med på den forretningsmæssige side. Vi skal altså have fat i en person som har det sorte bælte i et køkken, men hvilke krav skal vi stille til denne person ?

Jeg tænker at myndighederne stiller en del krav, men:
1. Ansvaret for maden skal ligge hos en person med hvilke certifikater/uddannelse ?
2. Køkkenet/indretningen skal overholde hvilken lovgivning ? 
3. Der skal hos kommunen søges hvilke tilladelser ?

Har I nogen indspark - hvordan kommer jeg rent praktisk i gang med min idé ?

- Jeg takker for eventuelle svar.

 

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

HenningGS:
Jeg tænker at myndighederne stiller en del krav, men:
1. Ansvaret for maden skal ligge hos en person med hvilke certifikater/uddannelse ?
2. Køkkenet/indretningen skal overholde hvilken lovgivning ? 
3. Der skal hos kommunen søges hvilke tilladelser ?

1. Gerne kok og fødevare behandlings bevis.

2. .... dem alle? Fødevarestyrelsen, brand sikkerhed, arbejdsmiljø etc.

3. Da der sker ændringer konstant, vil det bedste svar kunne leveres af kommunen.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.