Hej Aminoer :) Jeg har fået en pakke retur 2 gange nu med beskeden "ukendt på adressen" .. Jeg har forgæves forsøgt at ringe til kunden i 7 dage og skrevet flere mails .. Intet respons overhovedet .. Jeg vil jo utrolig gerne have kunden får sine varer, men jeg kan vel ikke stille mere op nu? Nu kan jeg blot vente til kunden kontakter mig? Har i andre oplevet lignende situationer og hvordan takler i dem? Ser frem til at høre fra jer :) Mvh. |
Pakke retur 2 gange, med besked ( Ukendt på adressen )
- 1
Hidtil har det været muligt at finde frem til fejlen via krak eller dgs. Det der er mest "træls" er portomkostningerne der bare stiger og stiger... Jeg ville vente til han kontakter dig . |
Jeg ville også bare vente. Du har jo gjort hvad du kunne nu, nu er det så op til kunden selv efter min mening..! :) |
Jeg har prøvet det samme med en Amerikansk kunde af et digitalt produkt. Jeg sendte alligevel den digitale vare til den indtastede mail. Efter en uges tid (hvor jeg er på ferie) får jeg sure mails. Han forlanger at få pengene retur eller sin vare med det samme. Han forlanger at jeg ringer til ham. Jeg forklarer ham, at jeg ikke har hans rigtige nummer. Han oplyser mig sit nummer, men tager ikke telefonen de 3 gange jeg ofrer penge på internationalt opkald (og jo, jeg tog højde for tidszoneforskel). Han vender tilbage på mail et par dage efter, vred over at jeg ikke har ringet til ham. Til sidst indtastede jeg bare den e-mail han skrev fra og det telefonnummer han havde fremsendt i mit CRM, genfremsendte varen, og skrev, at det var fikset nu. Så blev der ro og jeg kunne nyde ferien. :-) Ingen portoudgifter heldigivis, måske lige en 10'er i opkaldsafgifter. |
Jeg kører den på en lidt anden måde, inden jeg sender, chekker jeg op på om kunden bor på den adresse (krak mm.) Hvis jeg ikke kan finde kunden på adressen, får de en mail, og evt. en opringning inden jeg afsender. Hvis der ikke er kontakt på nogle af delene, bliver der intet sendt. Der har jeg sparet en del i porto. |
Lader varen ligge til kunden henvender sig, og beder dem så om at indbetale forud for fragten nr. 2 samt nr. 3 før varen sendes. Alternativ returner pengene minus fragt for forsendelse nr. 2 |
Køb ren argan olie her
Nu er det jo langt fra alle, der står opført i krak mv, og du får vel heller ikke altid kundens tlf. nr. - disse kunder kan så ikke handle hos dig?? På din måde at gøre tingene på, spare du ganske rigtig porto, men du "spare" da også på din indtægt. Generelt ser jeg det ikke som et problem. Det sker under 1 gang pr 1000 forsendelse her i huset. |
Tak for jeres input .. Problemet er blevet løst, og måske vil i gerne lige vide hvad der gik galt :) ?! Så her får det lige at vide .. Kunden havde bestil et produkt til sin kæreste .. I hendes navn, men på kærestens adresse. Jeg fik så en mail fra hende ca. 1 mdr. efter den var bestilt, hvor hun beklagede sig og fortalte det var utrolig dårlig service. Men fangede hende så der og forklarede situationen og det tror jeg godt hun kunne forstå :) Men vil lige skrive det bag øret, det med lige at tjekke op på krak. Det var måske en god ide, der er alligeve penge og sparer, engang imellem :) Hav en fed søndag aften Mvh |