Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Igang med ekspert

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jeg sidder som marketingmedarbejder hos en større virksomhed i det mørke jylland.

 

Vi er trætte af at give for meget til gaveartikel-leverandører.

 

Hvad skal man være obs på for at komme godt igang.

 

Mvh
Peter

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror du skal ikke uddybe dit spørgsmål lidt mere for at få nogle svar...

 

Jeg forstår ihvertfald ikke helt hvad du spørger om!

 

 

Tilmeldt 20. Mar 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det var måske også lige groft nok at jeg ikke gav et noget mere sigende indlæg. Beklager. :-)

 

Jeg kunne godt tænke mig at vide om hvordan jeg forholder mig til:

 


 


 

Jeg har intet forstand på hvordan man fortolder sine varer man bestiller i Kina.


Endvidere vil jeg gerne høre om hvad er bedst: At leverandør bestiller fragt eller man selv gør?

 

En har sagt at man skal være oprettet hos SKAT. Nogen der har en idé om hvad det betyder.

 

 

Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter,

På denne chat er der masser af det mest relevante information om hvordan man sikre sig i forbindelse med import fra Kina:  http://amino.dk/idealbb/view.asp/?topicID=3303

Jeg vil dog kort sige følgende,

1. Tal fragt med en Dansk Speditør, som er medlem af danske speditøre (www.dasp.dk)
2. Bliv importørregistreret hos Erhvervs og Selskabsstyrrelsen (det bliver du på side 2 på den lille virksomhedsændringsblanket - der anbefaler jeg, at du sætter kryds i ''toldkredit'' ordningen til 2 promille af toldbeløbet ...
3. Tegn en transportforsikring, enten via speditøren eller via dit eget forsikringsselskab. Nogle gange er den ene billigere end den anden.

Håber dette hjalp, ellers må du sige til.

mvh






Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter

 

Der er naturligvis et led at spare ved at gå direkte til kineserne, men du skal også være opmærksom på den tid du får brugt inden du har fundet en leverandør. De fleste leverandører man finder i kina og ok, men der er også en del som har svært ved at leverer den rette kvalitet.

 

Skal du have en prøve hjem koster den hurtigt 1000 kr.

 

Ofte vil antallet være meget stort eller der vil være mange omkostninger forbundet med transport og handling gebyrer i forhold til din gaveleverandør som har mulighed for at samle sammen.

 

Du skal overveje om ikke det er bedre at give gaveleverandøren hans fortjenste og derved bevare muligheden for at se prøver og i det hele taget stå for ansvaret af leverancen, det sker at et logo ikke er ok og så sidder du selv med hele omkostningen istedet for at sikre sig med dem der er eksperter på området.

 

Jeg har handlet med østen i 15 år, og ved at verden er blevet meget mindre og det er blevet meget nemmere at handle via nettet, men mange af mine kunder benytter mig da jeg har viden til at finde den rette kvalitet og ofte en god pris.

 

Har du stor volume så gør det, ellers brug din gaveleverandør.

 

sig til hvis du har brug for mere hjælp

 

mvh Daugaard

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)