Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug for økonomisk hjælp til at starte musikstudie.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Lidt om mig selv til at starte med.. Jeg hedder Lasse Hansen, er 17 år, og er en meget arbejdsvillig og målrettet dreng! Jeg har til daglig en studentereksamen at se frem til om 2 år, og et fast arbejde som giver mig et sted mellem 3000 og 5000 kroner om måneden. Jeg er musiker, og har været det over omkring 11-12 år tror jeg. Jeg er fysisk aktiv mere end nødvendigt, dog er det hele droppet mht drømme inden for det. Men det er sundt! :)

Jeg har en masse idéer og tanker, og specielt drømme! De skifter i takt med tiden, men nu tror jeg at det står fast..

Det er musikken jeg drømmer om, som jeg vil videre med - Selvom jeg spiller på 5 forskellige instrumenter og har gjort over mange år, trommer jeg hovedsageligt - Skal blandt andet være med til at spille noget skandinavisk premiere på en broadway-musical. - Jeg ved jeg har talent, og hvis jeg arbejder for det kan jeg nå langt - om det så er at spille for en artist på tour, eller det er i studie - Det vil tiden vise.

Her kommer det i derude gerne burde hjælpe mig med: (Det er gjort før osv, så teknisk set ikke min helt egen idé)

Jeg kunne godt tænke mig et studie. Det skal bruges til at producere musik (Hovedsageligt beats til artister, og elektronisk musik - Hvad jeg nu end hygger mig med) - Men, det mest væsentlige indkomst skulle være for at lægge trommer på andres numre, lade folk recorde og få mixet/mastered deres trommer hos mig, samt at jeg vil promote min egne evner omkring sættet via videoer på youtube, promotion på forskellig vis.. (Har selv erfaring med de forskellige teknikker og processer inden for produktion, og professionel redigering af videoer). Men jeg gør ikke noget uden at det er fuldført helt igennem som jeg vil have det.

Er der nogen derude der har idéer til at starte sådan et projekt. Det skal foregå i København, når jeg flytter derind efter min gymnasie-tid så det er som sagt bare en idé under udvikling og redigering. Har selv masser af udstyr i form af midi-keyboard, trommesæt (værdi: ca. 22k) - 2 guitarer - 1 Ukulele, blær, og småting.

Er det noget som man overhovedet kan få investorer til at blive interesserede i? - Burde det være godt at være partner med nogen? - Jeg har selv en masse kontakter allerede, fordi jeg har arbejdet for en masse professionelle på området og så videre.. Jeg arbejder ikke for pengene. Jeg arbejder for at kunne arbejde med noget jeg elsker resten af mit liv!

Jeg snakker mest omkring pengene der skal til for at etablere et sådan projekt.. Jeg ved at jeg kan etablere et navn inden for musikken, min viden og talent taget i betragting i forhold til min unge alder..

Har brug for råd og vejledning på vejen!

Med håb på svar og hjælp, Lasse Hansen

Fra Hvidovre
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Rigtig god stil!..

Hvad er det præcist dine planner er?,

og hvis du leder efter en investor i et projekt, hvad kan personen regne med at få ud af det?

og hvormeget skal han op med? og til hvad?

Mvh
Vincent Rye

Tilmeldt 28. May 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey! Tusind tak for hurtigt svar for det første!

Min plan er et starte et studie til produktion af hovedsageligt trommeindspilninger (hovedsageligt siger jeg fordi det gerne burde udvides med årene).. Det er den præcise forklaring :)

Jamen, uden for meget viden på området med hensyn til investorer, vil jeg selvfølgelig sige en god del af indtægten.. Men, taget i betragting hvor meget udstyr jeg har, så vil jeg sige at det jo nok ikke er så mange penge der skal til for at begynde at kunne producere professionel lyd.. Kun få tekniske ting der mangler, men de er også dyre! (mikrofoner) Pga det, vil jeg sige at det måske ikke er investorer man skal have fat i, men måske en partner? Som sagt så arbejder jeg jo, og der er 2 år til at idéen burde være færdigudviklet?

Hvor meget det vil koste ved jeg ikke præcist - Musikinstrumenter, teknik og udstyr er en unik verden for sig selv.. Der er så meget at vælge imellem, og så mange muligheder, så det er noget der ville tage mig masser af tid.. Og kun noget jeg ville kunne finde ud af når jeg ville få lagt et endelig budget på bordet.

Nogen idéer til hvordan man kan lokke investorer til et sådan projekt? Det er ikke just noget der kommer til at lave millioner medmindre det bliver til et pladeselskab måske? Tror at det vil blive svært at skaffe en.. Har jeg ret?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

start med at vise hvad du kan, - så ordner resten sig måske

brug hvad du har

Tilmeldt 28. May 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken fremgangsmåde skal jeg have til tingene, for jeg vil gerne vise noget "ordenligt" - Og jeg ved ikke hvordan jeg skulle kunne gøre det for det første uden mikrofoner, men udstyr til at recorde med.. Og det har jeg desværre ikke pengene til for tiden.. 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

lassechills:
Er det noget som man overhovedet kan få investorer til at blive interesserede i? - Burde det være godt at være partner med nogen?

Jeg tror ikke Du skal regne med nogen interesse for dit projekt. De fleste studier gennem tiden har konstant været på røven.

Hvis ikke du arbejder for pengene så lad være med at spilde investorernes tid. Så opret hellere en Facebook fangruppe og tig om nogle penge der.

Der findes i øvrigt studier rundt omkring, også på Bryggen, hvor du eventuelt kan leje dig ind med din hobby, og så samtidig tjene nogle penge på at lave noget for dem, hvis du er dygtig.

Men ellers god vind Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 28. May 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det gode svar - Nej jeg tænker det også.. Jeg finder videre ud af det.. I har givet mig rigeligt at tænke videre over.. Tusind tak allesammen! 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)