Vores produkter sælges pt i 16 lande og henvender sig dermed til mange nationaliteter/sprog. I dag er vores Kampagner delt ind i sprog/lande (DK, SE, NO, FI, DE osv) og så er der herunder Annoncegrupper for hver produktkategori. På denne måde kan vi styre budgettet for de enkelte lande, og tilpasse søgeord og annoncer til de repektive produkter og sprog. Søgeordene er både angivet på lokal sproget og engelsk. Balladen består dog i, måske, at da websitet primært er på engelsk bliver vi umiddelbart straffet på kvalitetsresultatet (3-5) og ikke mindst prisen på alle andre sprog end engelsk. Højest sansynligt fordi de forskellige søgeord ikke fremgår på hjemmesiden (F.eks. ligger søgeord som 'støjsvag pc strømforsyning' og 'leises pc netzteil' (dansk og tysk) på kvalitetsresultat 3, hvor det på engelsk 'silent pc power supply' ligger på 7. Når det så er sagt, så er den Danske kampagne faktisk den eneste, hvor der er søgeord med kvalitetsresultat 10. Til trods for at disse danske søgeord jo ikke fremgår på websitet?. Alle øvrige kampagner har max 7, inkl. engelsk - sort! Er der noget vi burde lave om? - og kan det virkelig passe, at Google Adwords ikke kan håndtere et engelsksproget website beliggende i Danmark - men som henvender sig globalt? |
Hej,
Jeg tror det er ikke en god ide at bruge søgeord på alle sprog hvis din webside er kun på engelsk. Ifølge Google er de tyske, finske osv ord ikke relevante til websidens indhold.
Hvad du kan gøre er at bruge bare de engelske søgeord men målrette alle 16 lande/sprog. På denne måde målretter du de brugere som bruger engelske søgeord. Ellers kan du oversætte din webside til andre sprog.
Hvis du bruger Analytics kan du også kigge på hvilke sprog bruger de som besøge din webside (Google kigger på deres søgemaskinens indstillinger) - som inspiration. Du kan også se hvilke ord har en høj afvisningsprocent - måske de svenske eller tyske ord virker ikke godt alligevel.
Jeg håber det hjælper dig lidt.
mvh
Gosia Caltenco