Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til hjemmeside, domæner og tlfnummer ved konkurs i ApS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har et mindre ApS der desværre efter 10 år ser ud til nu at gå konkurs. Efter et voldsomt tab ved finanskrisen forsøgte jeg at drive firmaet videre, selvom indskud på 125.000 var tabt, og der var opbygget en mindre moms- og leverandørgæld. I 8 år har jeg jo levet af firmaet, med mig selv som ansat og lejlighedsvis en enkelt mere ansat. Jeg havde et håb om at vende økonomien, men det er altså ikke lykkedes. Al leverandørgæld er nu væk, heldigvis, men til gengæld er min momsgæld så vokset. (Leverandørgæld har været væk nogle år, efter månedlige afdrag, det er ikke noget jeg "pludselig" har betalt, istedet for moms.) Skat har jo været nærmest ikke-eksisterende i alle årene, og har på intet tidspunkt indtil nu sendt mig en opgørelse. Det har derfor været "nemt" at være "lidt bagud" hele tiden. Men nu har jeg så fået brev om at de vil have hele deres tilgodehavende på ca. en kvart mill. inkl. renter inden 2 uger, og der er ingen mulighed for at få en afdragsordning, som også ville være nærmest omsonst. Altså er eneste mulighed åbenbart en konkurs. Firmaet ejer ikke aktiver der kan realiseres for mere end 25-40.000 vil jeg tro.

Jeg vil derfor spørge jer kloge hoveder: (hvis nogen har gidet læse hele indledningen, sorry den var lidt lang..)

- Jeg har hørt/læst mig til at det bedste er at fratræde som direktør, hvorefter man får en måned til at finde ny ledelse, og herefter vil skat lukke selskabet. Er det den bedste måde at gøre det på? Hvad skal jeg være opmærksom på?

- Kan jeg risikere at komme til at hæfte for noget af gælden personligt? Jeg har ikke underskrevet nogen former for personlig hæftelse, (udover min mindre kassekredit i bank, som jeg selvfølgelig selv står for). Man kan jo hævde at jeg har hævet for høj løn. I øvrigt er der ifølge opgørelsen også skyldig A-skat, men det skyldes at indbetalinger jo dækker "bagfra" på skattekontoen, så selvom jeg hver eneste måned har indbetalt A-skat og AMB til tiden, så mener de altså også at jeg skylder på disse poster.

- Hvis jeg vælger at åbne et enkeltmandsejet firma med henblik på at forstsætte driften (jeg er jo nødt til at have til husleje, budget m.m., og kan desværre ikke leve af bare at lægge mig syg med stress, som min læge ellers siger jeg burde..) kan det så have indflydelse på ovenstående? Jeg har et ret godt navn i branchen, og det vil være alfa omega at fortsætte med samme tlf nummer og hjemmeside (selvfølgelig ikke samme cvr) Telefonnummeret har jeg selv haft i 15 år, men regninger er selvfølgelig blevet betalt af ApS'et. Hvordan forholder det sig med ret til videre drift af disse? Og må man kalde sig stort set det samme, bare uden "ApS"?

- Jeg har desværre en mindre personlig gæld til firmaet (kun knap 25.000) som vel kan kategoriseres som et ulovligt aktionærlån. Jeg vil selvfølgelig gerne betale dette tilbage, men som det er nu vil en indbetaling kun dække underskud på min egen kassekredit. Kan dette medføre alvorligere konsekvenser? Altså ud over at jeg skal betale dem tilbage selvfølgelig. Det vil jo så være af netto-kroner, så skat vil der jo så være betalt af pengene.

På forhånd MANGE TUSIND TAK hvis der er nogen der gider hjælpe en meget frustreret og stressramt direktør.

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 05:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal meget til før man kommer til at hæfte personligt (hæftelsesgennembrud), men når du har optaget et ulovligt aktionærlån, skal disse penge betales tilbage af private midler. Yderligere risikere du at blive personligt beskattet af pengene, så få det gjort hurtigst muligt.

Hjemmeside, domænenavn, telefonnummer (guldnummer), værktøj, computer, telefon m.m. er omsættelige aktiver der tilhører virksomheden. En kurator vil derfor forsøge at sælge disse.

Hvis f.eks. dit domænenavn er et keyword domæne (f.eks. gulvsliber.dk), kan det udgøre en væsentlig værdi og være let omsættelig på f.eks. en auktion.

Navnet på selskabet kan i nogle tilfælde udgøre en værdi som varemærke. I så fald tilhører det selskabet, men det er sjældent tilfældet for en lille lokal virksomhed. Er navnet ikke omsætteligt, burde det ikke give problemer genbruge navnet som enkeltmandsvirksomhed

Alt efter størrelsen på gælden til skat, kan du risikere at skat kræver sikkerhedsstillelse for f.eks. moms.

Du kan rolig starte en enkeltmandvirksomhed og drive dine aktiviteter videre herigennem. Hjemmeside, domænenavn, telefonnummer, værktøj etc. kan du sælge til reel værdi til din nye enkeltmandsvirksomhed inden du udtræder eller vente og forhandle med kurator. Sælger du noget til dig selv til en for lav pris, skal du forvente kurator kommer efter dig.

Det er en god ide at lade kurator fordele de penge, der evt. skulle komme ud af at sælge selskabets værdier.

Vær opmærksom på at nogle leverandører sikkert vil stille krav eller afvise din enkeltmandsvirksomhed, hvis de taber penge på dit selskab.

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg kan muligvis hjælpe dig igennem, hvis selskabet endnu ikke er erklæret konkurs. Du er velkommen til at kontakte mig på kh@firmafokus.dk eller tlf. 71 99 22 64.

Håber - trods alt - at du må få en god weekend.

Mvh. Kasper

Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. Det lyder en smule betryggende, og jeg har intet imod at betale det ulovlige aktionærlån tilbage. Hvad angår domænenavn, hjemmeside og tlf-nummer, så ejer jeg faktisk (nu da jeg tænker over det..) domænet personligt, eftersom jeg også før ApS'et havde et enkeltmandsejet firma med samme navn, og jeg havde dengang også samme telefonnummer. Derfor går jeg ikke ud fra, at disse er i fare. Tvivler også på at det er omsætteligt, det er det vist ikke stort nok til, og det er ikke et direkte keyword.

Tak for hjælpen! Hvis nogen har yderligere kommentarer, er I meget velkomne!

Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper!

Tak for det, jeg tror nu eneste løsning er konkurs, eller tvangsopløsning nok snarere. Jeg begynder også at føle at det kunne være rart at lægge det bag mig. Men godt at have dit nummer.

Selv god weekend! :-) 

Tilmeldt 9. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
<br class="Apple-interchange-newline"><div></div>
1889/5000
TESTIMONIA OF MY Sister, jeg ønskede at afslutte det. Jeg mistede min mand med en anden kvinde 2 uger siden efter 27 års ægteskab. Vi havde et dejligt ægteskab, men han startede et forhold med en kollega, der jagede ham. Han lever væk fra sit job og nægter at tale med mig eller at tage hjem. Jeg er brudt, og jeg kan ikke holde det, jeg var følelsesmæssigt deprimeret. Jeg ville ønske, at jeg ikke elskede ham, og at jeg kunne gå videre, men det kan jeg ikke. Jeg ved ikke hvordan man holder op med at føle sig som denne. Jeg ville ønske jeg kunne spise og jeg begyndte at føle mig dårlig.Jeg har brudt ned og beder ham om at vende tilbage, alt var forgæves. Jeg blev meget bekymret og havde brug for hjælp. Mens jeg surfer på internettet en dag, fandt jeg en hjemmeside, der foreslog, at Dr. Ajayi kunne hjælpe med at løse ægteskabsproblemer, genoprette brudte relationer og også fundet flere vidnesbyrd om denne særlige mand. Så følte jeg at jeg skulle prøve. Jeg kontaktede ham og stavede for mig. To dage senere kom min mand til mig og undskyldte for de fejl, han lavede og lover aldrig at gøre det igen. Siden da er alt blevet vendt tilbage til det normale. Min familie og jeg lever lykkeligt igen. Alt takket være Dr. Isikolo. Hvis du har brug for en stavning, der kan kaste en stave, der virkelig virker, foreslår jeg at du kommer i kontakt med det. Han vil ikke skuffe dig. Hvis du har problemer med at kontakte ham, garanterer jeg 100%, der hjælper dig, det er dine detaljer, email: drajayi1990@gmail.com, ring WhatsApp nummer +2348135369770
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)