Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DTU har skabt 2200 virksomheder - Flot eller deprimerende?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra en af de store aviser klickede jeg videre til denne artikel https://itwatch.dk/ITNyt/Startup/article10932560.ece med den flotte overskrift om hvor mange virksomheder der er skabt fra DTU, og blev sandt at sige lidt deprimeret over at vores fremmeste tekniske universitet har så lidt succes på den front.

5800 ansatte på DTU der servicerer 10300 studerende og det bliver over ti år til 30000-40000 studerende der har fået skabt 2200 virksomheder med i gennemsnit 1,2 beskæftigede.

Vi ligger i den absolutte bund i EU med antallet af selvstændige og selvstændige med ansatte, vi ligger i bund med den investerede kapital, og evnen for små virksomheder til at blive til store virksomheder. Det er en sjov modsætning til de studier der scorer os som et af verdens bedste lande at drive virksomhed i hvis man bare ser bort fra det økonomiske.

Hvorfor er det en stor succes at 5800 ansatte på DTU på ti år frembinger 2900 job gennem støtte til iværksætteri

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke lige læse om det er alle de studerende der har skabt - eller om det er specielle DTU involverede start ups der tælles. Jeg ville ikke vide helt hvordan de skulle kunne tælle de øvrige, hvoraf nogle nok startes efter flere år - hvor man lige er ude i praksis som ansat ingeniør og tjene ind til et projekt

Er det samtlige 30 -40.000 studerende set over de måske første 5 år efter uddannelsen er det vel ikke imponerende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Når kontrakten mellem DTU og Forsknings- og udviklingsministeriet for perioden 2015 til 2017 angiver en målsætning om 40 nye virksomheder så er der langt op til 2200 virksomheder. Så i forhold til de forventninger der er stillet til DTU betragtes målopfyldelsen formentlig som en succes.

@John der måles så på virksomheder oprettet på baggrund af IPR fra DTU og på antallet af nye selskaber stiftet på baggrund af viden fra DTU af studerende og ansatte.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)