Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PostDK - Toldbehandling i gang....

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Hvordan ser det ud i 2015 med PostDKs behandlingstid på pakke f.eks fra USA? Nu er den endelig kommet til DK efter 11 dages ventetid.

01-06-2015 08:00 Københavns Pakkecenter (BRC), Danmark Toldbehandling er i gang

 

Men googler jeg lidt kan jeg se at ventetiden typisk er på 2-4uger?! Fortryder helt vildt at have valgt PostDK...

Det er en vare til 3000kr, faktura er vedlagt i kassen. Kundeservice siger at der kan godt gå lidt tid... Næste status skulle komme om 3 dage... hvad faen? hvor mange statusser er der så ? :)

hvad siger jeres erfaring?

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidst jeg fik en pakke med Post Danmark fra USA fik jeg en opkrævning på told, moms og deres dejlige gebyr. Den blev straks betalt. 8 dage senere, uden pakke, kontakter jeg Post Danmark via telefon. 20 minutters ventetid for at få besked om, at det er toldservice jeg skal tale med, så hun stiller lige om. 14 minutter senere når jeg igennem til toldservice, som kan se at forsendelsen er betalt. Meeeen pakken har ikke lige forladt deres center. Hvorfor vides ikke. Men der bliver lovet en hastesag.

14 dage senere ringer jeg igen til Post Danmark, bare lige for at høre hvor den blev af. Wow kun 15 minutters ventetid. Til gengæld fortæller den rare dame mig, at min pakke er blevet væk!!! Hun iværksætter en efterlysning.

Dagen efter får jeg et opkald, at nu er den fundet, og den ligger klar hos den lokale Superbrugs.  Den søde dame i Brugsen fortæller mig, at det var godt jeg kom forbi, for de havde lige samme dag markeret pakken som returpakke, da den havde ligget hos dem i 14 dage uden at blive afhentet.

Det her er 1 ud af rigtig mange "sjove" historier om Post Danmark og deres fantastiske service.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan nok regne med 1-2 uger. Det har altid været der omkring de gange jeg har bestilt noget hjem fra USA.

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret. Det undrede mig ikke...

Status er nu: Mangler importdokumentation. Vi kontakter modtager

- ARR! Der ligger jo dokumentation i kassen!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

PostDanmark fungerer udemærket, men ved toldbehandling bør du altid være proaktiv, ellers risikerer du lange ventetider, hvis først din pakke bliver stoppet i flowet.

1) Kontakt PostDKs importafdeling i Kastrup vedrørende dit pakkenummer
2) Fremsend nødvendig dokumentation dvs. faktura og evt pakkeseddel. Desuden kan der være behov for yderligere dokumentation på nogle varer
3) Ryk løbende for opdatering på processen, det bør ikke tage mere end 1-2 dage at toldbehandle, såfremt alt dokumentation er klar.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Salidk:

Mange tak for svaret. Det undrede mig ikke...

Status er nu: Mangler importdokumentation. Vi kontakter modtager

- ARR! Der ligger jo dokumentation i kassen!



Postdanmark åbner ikke dine pakker, men toldvæsenet kan gøre det ift. sikring af overensstemmelse mellem dokumentation og det reelle indhold.

Hvis dine papirer skal følge pakken, så sørg for at lægge et par kopier udenpå kassen til toldvæsen og speditør.

Men ja, det er et lidt firkantet system :-) Det ændrer sig desværre nok ikke foreløbigt.

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Aaah i see. OK nu ser vi hvordan det udvikler sig. Mange tak!

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det her lyder mere som en bevidst handling fra et eller andet suspekt postbud, som forsøger at få pakken til at forsvinde. Muligvis for selv at score den.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Har lige haft en lignende oplevelse. Det kan ikke være undtagelser.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Galaxy:
Det her lyder mere som en bevidst handling fra et eller andet suspekt postbud, som forsøger at få pakken til at forsvinde.

Sikke da en gang vrøvl at skride - hvorfor svare du overhoveds et indlæg der er flere år gammel?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)