Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godkendelse af energidrik til dansk/tyske grænsebutikker.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Alle Aminoer.

Jeg er blevet hyret til at introducere 3 forskellig energidrikke til det danske marked, og ejerkredsen ønsker at starte i grænsebutikkerne da der i sagens natur kommer en masse danske potentielle kunder, samt at de, igennem deres kontakter til bl.a Fleggaard og Scandinavian Park, er sikret en stor ordretilgang fra starten af.

Igennem et tidligere projekt er jeg helt bekendt med de respektive regler i henholdsvis Danmark og Tyskland, men da grænsebutikkerne er lidt en gråzone mht. pant/sukkerafgift og godkendelser, vil jeg gerne høre om der skulle være nogle her der kan give svar på følgende:

- Skal produkterne godkendes i Tyskland ?

- Hvilke lovpligtige mærker skal dåserne have ?

- Skal der betales sukkerafgift i Tyskland ?

Tak for interessen, og ser jeg ser frem til at få lidt hjælp til projektet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Supera Activate:

men da grænsebutikkerne er lidt en gråzone mht. pant/sukkerafgift og godkendelser,

Der er ingen gråzone som leverandør. Grænsebutikkerne ligger i Tyskland -derfor de tyske regler.

Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke helt, da tyskerne bl.a kræver pantmærker på dåserne, men bare ikke i grænsebutikkerne.

Desuden kan tyskere ikke købe dåserne til eget brug, da man skal underskrive en exporterklæring hvor man bekender at man er dansk statsborger og at man udfører varerne inden 24 timer.

Derfor er det lidt en gråzone, men du skal have mange tak for svaret.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)