Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange "venner" har du på Facebook?

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Gita

Jeg har jo ikke mit netværkAmino, eller mine sociale relationer her :)

Jeg kunne ikke drømme om at rakke ned på FB aktivitet. Man kan samle på frimærker, hygge sig med Billedbladet og Facebook lige så meget man har lyst til, - men argumenterne i denne tråd er jo at det er for netværket. Vennerne, og hvor mange man har.

Risikoen er, at man i kraft af sit virtuelle netværk med meget perifære bekendtskaber bliver socialt isoleret fordi man får behovet opfyldt gennem et subsitut.

Nøjagtigt som billedet illustrerer kan man få et forhold til en tom plastikflaske, - fordi man ser et potentiale som reelt ikke er der, - og ikke vil erkende at det ikke er noget at gemme på og derfor ikke skal være der.

Derfor ville man også kunne blive fravalgt i forskellige arbejdsrelaterede situationer hvis man har overdrevet mange venner på FB. Jeg ved det sker. Jeg gør det. Jeg er ikke alene om at gøre det.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Michael

Det er lidt ironisk at du nævner netop Skype, som du jo også kan benytte via Facebook.

Det billede du viste, gør det sig også gældende hvis man har 1000 kontakter på sin telefon? Eller hvis man har 1000 kontakter på Skype, MSN, eller hvad ved jeg? For mig er det jo op til folk selv, hvor de vil have sine kontakter samlede.

Nu er jeg ikke en af dem med flere tusinde venner på Facebook og må da indrømme at jeg nok opfatter de mennesker som tilføjer gud og hver mand, på samme måde som det billede du viser.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jesper

Nu nævnte jeg Skype fordi de fleste så ved hvad det er, - men der er masser af andre muligheder. Der er iøvrigt også andre services som ligner Facebook - så jeg er hverken for eller imod Facebook specielt.

 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

@Michael,

Nej, okay, jeg må være lidt mere præcis. Det jeg læser du skriver er:
Folk med mange Facebook-venner er socialt isolerede og er "herders".

Hvis man gerne vil drive virksomhed er det ellers en udmærket gratis måde at markedsføre sig selv på. Af nok samme grund, er jeg selv blevet tilføjet som "ven" af kendisser og succesrige virksomhedsledere.

Du har helt sikkert ret i at nogen vil frasortere en pga en Facebook-venneliste. De kan også gøre det pga så mange andre ting. Jeg ville ikke selv gå ind i noget hvor jeg blev valideret efter størrelsen af den :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Århus
Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger mit facebook til networking for både familie, venner, bekendte og forretningsforbindelser.

Når ordet venner dukker op, hvordan definere et venskab. Jeg finder mange overfladiske venneskab, og ikke et ondt ord i overfladisk. Men hvor mange flere af Jer kender mere end 4-8 mennekser 100% fra top til tå.  Dem som man virkelig stå tæt på er vel ens 100% venner, Dem man stå sammen i med og modgang. når modgang kommer, så skal venskaber måle sin værd, når man er nede og virkelig har brug for hjælp.

Men elsker at mod nye og spændende mennesker, og have det rigtigt hyggeligt med og det gælder også på de sociale medie. for hvert menneske man snakker med lære man noget nyt et synspunkt ovs.

mit syns punkt på mange venner på Facebook 

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan godt følge di i det du siger med der er mange man ikke har kontakt til :)

Jeg har små 700 "venner" men inde for de sidste 2 måneder har jeg nok skrevet med 200 -250 af den da jeg skriver meget på skift af dem og forsøger og holde en rimelig kontakt med alle sammen

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har små 1900 venner på facebook, de er dog fordelt på en split konto så den ene halvdel ikke kan se det og modsat.. Det var en af de smarte ting facebook lavede for laaaaaaaang tid siden, men har fjernet igen. Os som nåede at bruge det, har så beholdt det :)

Alle de venner er alt fra gamle skoler, kurser, referencer, bekendte og ikke mindst interessante personligheder jeg følger.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er for og imod..

Min egen historie, og det er den eneste historie jeg kan, er at jeg for nogle år siden arbejdede for nok den mest medieprofilerede virksomhed i Danmark, bare de siger " hej " kommer det i avisen , stort set.

Der fik jeg næsten direkte forbud om at skrive her på Amino, da de var bange for at blive associeret med mine egne private meninger. Jeg ved også at de ikke brød sig om at jeg skrev for meget på Facebook og andre steder på nettet.

I det hele taget en type mennesker som helst ikke vil være for meget i medierne, heller ikke de sociale, da de selv bliver overvåget nok i forvejen. Netværk har de også rigeligt af.

Så jeg vil give lidt ret til begge parter i den her diskussion..

Men den holdning som Michael repræsenterer hører man , desværre , ikke ofte nok. Fordi du kan virkelig skyde dig selv i foden ved at udtale dig om alt muligt på nettet, og fordi du kan komme til at ligne en der bare samler på alle mulige mennesker på nettet, og ikke kan skille skidt fra kanel. Ikke en egenskab topledere, leder efter, når de søger folk til højere placerede stillinger.

Det er en fin balancegang, som så meget andet.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ps:

Jeg har 130 ca . venner og bekendte på Facebook. Enten nær familie, meget få rigtige venner og en del bekendte som har gode minder med, og som jeg gerne vil ses med en sjælden gang imellem. På Facebook følger jeg ikke alle mulige forretnings- netværksmuligheder. Jeg kan godt lide adskille det.

Så til forretning bruger jeg alt andet : linkedin, twitter og Google+

Jeg er dog virksomhedsejer, og har derfor ikke brug for at gøre mig så synlig, som for eksempel en jobsøgende konsulent kan have brug for. Men jeg holder mig opdateret her og der, for at følge med, men det er hverken for at få venner, eller kunder for den sags skyld. Det er for at opsamle viden. Lidt det samme som jeg opfatter at Michael gør.

Man skal bare huske at vi gør tingene af forskellige årsager.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer bag på mig at synlighed for en virksomhedsejer ikke er relevant.

Især når man ser den ihærdige indsats der bliver gjort for virksomheder mht søgemaskineoptimering og at rekruttere fans på Facebook. 

Jeg ved at der kan slaves væk for at rekruttere eksempelvis 200 medlemmer til en virksomheds fanside. Hvis man har en personlig profil kan man med lethed score mange flere. Det har en del med selvfremstilling i sociale medier at gøre. Hvis man kun er en semikendt der ikke med lethed kan skrabe over 5000 fans sammen, så er realiteten den at man kan gøre det med en personlig profil. Det er en åbenlys mulighed for en iværksætter.

I øvrigt har tidsspilde (på nettet) ikke noget at gøre med antal venner. Det tager mig 5 minutter om dagen at få postet fødselsdagshilsener afsted selvom der måske er 10, der har fødselsdag. En person med eksempelvis 30 venner kan til gengæld bruge masser af tid på et ligegyldigt spil eller spamme med youtube-videoer konstant. Eller bruge for meget tid på Amino, for den sags skyld. Det ved jeg har gjort i en kort periode.

"Marketing and innovation produce results; all the rest are costs."
- Peter Drucker.

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)