Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

(NY IDÉ) Jeg finder den hurtigste vej til de steder du skal hen!

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

For et par år siden havde jeg samme tanker da vi var en lille gruppe folk der satte os sammen for at brainstorme apps til iPhonen. Vi havde en norsk mac ekspert med som skulle stå for udviklingen, ideerne kom gruppen med. Vi havde noget af din ide, men ikke at du skulle kunne indtaste flere ting, hvilket jeg heller ikke mener er så nødvendigt.

Tager man turen fra jylland for at se på biler i Kbh, så er det helt sikkert nogle specielle biler man har fundet frem, og derfor har man nok også gjort sit hjemmearbejde med adresser osv.

Jeg er overbevist om at det ikke var noget jeg ville betale mig for at bruge. Og tvivler på om det ville være interessant for mig selvom det var gratis.

Martin

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Tager man turen fra jylland for at se på biler i Kbh, så er det helt sikkert nogle specielle biler man har fundet frem, og derfor har man nok også gjort sit hjemmearbejde med adresser osv.

Jeg er overbevist om at det ikke var noget jeg ville betale mig for at bruge. Og tvivler på om det ville være interessant for mig selvom det var gratis.

Men det ville måske være interessant for vognmanden, der har mange stop i f.eks. indre by.

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan Google Maps allerede klare :) Sæt en masse adresser ind, og så kommer Google med hurtigste vej.

Ung iværksætter! Smile

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

nicolai91:
Det kan Google Maps allerede klare :) Sæt en masse adresser ind, og så kommer Google med hurtigste vej.

 Hvordan får du GM til det? Jeg skal selv flytte rundt på destinationerne for at finde den korteste rute, men kunne være ret smart det andet, så hvad overser jeg?

Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil lige være med...Big Smile

<Fiktivt>  jeg har 35 stop imorgen og jeg kender alle adresser </fiktivt>

Hvem, hvad og hvor kan jeg få lavet en beregning der kan fortælle mig teoretisk hurtigste rute...?

Mig bekendt, ingen...

Men måske tager jeg fejl, så alle jer der påstår at dette findes og de dyre GPS'er har denne mulighed/funktion må meget gerne komme med nogle kilder, for jeg tror snart at jeg måske kan få brug for dette.

Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

godt at se en der kan lide min idé! Jeg mener ikke at der er nogle servicesder lever op til det jeg forventer af min nye idé(videreudvikling) 

Selvfølgelig skal funktionen være gratis :-)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

min webshop:

<Fiktivt>  jeg har 35 stop imorgen og jeg kender alle adresser </fiktivt>

Hvem, hvad og hvor kan jeg få lavet en beregning der kan fortælle mig teoretisk hurtigste rute...?

Mig bekendt, ingen...

Men måske tager jeg fejl, så alle jer der påstår at dette findes og de dyre GPS'er har denne mulighed/funktion må meget gerne komme med nogle kilder, for jeg tror snart at jeg måske kan få brug for dette.

Det har du sandsynligvis ret i. Jeg er ret sikker på at der er udviklet noget til transportbranchen, men ved ikke hvad det hedder. Jeg er også forholdsvis sikker på at Garmin for 4 - 5 år siden havde et produkt der kunne løse det.

Men efter at have Google lidt, er der meget der tyder på at jeg tager fejl. Det er (i hvert fald ifølge dette) tilsyneladende umulig opgave. Citat fra et andet forum:

"Det hedder "travelling salesman problem", og det er en af de velkendte
"umulige" opgaver. Med tyve adresser, er antallet af mulige kombinationer
der skal undersøges et tal med 18 cifre: 2.43290201*10^18 - det halve
hvis man starter og slutter samme sted (idet de to spejlvendte ruter
dermed vil være ens).

http://www.google.com/search?hl=en&ie=utf-8&q=20!

Tager din GPS fx et sekund om at beregne længden af ruten for en
kombination, tager det 7.71468166 * 10^10 år at beregne længden af
samtlige kombinationer, for at finde den nemmeste."

Jeg må konkludere, at hvis det tager 10 år at beregne hurtigste rute for 20 destinationer, er det nok hurtigere, bare at køre.

Så til TS:

Der er i hvert fald et marked for det, for der er mange der søger det. men tilsyneladende ikke nogen der har kunne løse opgaven. Kan du, tror jeg at du skyder dig selv i foden, ved at forære det væk :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

andj5541:

godt at se en der kan lide min idé! Jeg mener ikke at der er nogle servicesder lever op til det jeg forventer af min nye idé(videreudvikling) 

Selvfølgelig skal funktionen være gratis :-)

Jeg kan skam godt lide din ide og jeg er meget sikker på at der mange andre millioner mennesker der også vil (kan dokumenteres) værdsætte dette software.

Men som MY-PHONESHOP.dk også påpejer så er det de teknisk forhindringer der gøre dette projekt tæt på umuligt

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du finder leverandørerne ved at google ruteplanlægning eller kørselsplanlægning. Der findes flere leverandører.

Det findes, men primært henvendt til professionelle.

Jeg tvivler på at der er et større marked blandt private.

Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Bidault:

Du finder leverandørerne ved at google ruteplanlægning eller kørselsplanlægning. Der findes flere leverandører.

Det findes, men primært henvendt til professionelle.

Jeg tvivler på at der er et større marked blandt private.

Trådstarter vil lave noget der automatisk beregner korteste rute ved mange stops og dette er ikke noget der findes, jo men det er semi løsninger hvor man er gået på kompromis med det ene og det andet, da det teknisk set er en umulig opgave.  

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)