Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

(NY IDÉ) Jeg finder den hurtigste vej til de steder du skal hen!

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke helt korrekt at det teknisk set er en umulig opgave. Jeg er med på at vi taler om "the travelling salesman" problematikken og at denne er NP-complete, men der findes rigtig mange algoritmer, der løser problematikken alligevel. Der er mange måder man kan skære hjørner af på og alligevel finde et fornuftigt resultat og kombinerer man det med den menneskelige faktor (altså at man piller alle de mest forkerte udfald ud - ved det er meget groft forenklet), så findes der altså nogenlunde optimale løsninger... De er ikke perfekte over bliver det heller aldrig i og med de er NP-complete (google i øvrigt disse problemstillinger, hvis I vil få Nobels pris :-)) Det er meget interessant problemstillinger, som en masse kloge hoveder har interesseret sig for gennem tiderne. Jeg har selv beskæftiget mig meget med TSP problemet på universitetet, men kom desværre aldrig op med en ny forbedret algoritme.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

min webshop:
Trådstarter vil lave noget der automatisk beregner korteste rute ved mange stops og dette er ikke noget der findes, jo men det er semi løsninger hvor man er gået på kompromis med det ene og det andet, da det teknisk set er en umulig opgave.

Nu var det den hurtigste og ikke den korteste :-)
De løsninger findes og bruges indenfor transportbranchen. Som med alle andre af den slags algoritmer, vil der være ting der ikke er helt optimale. Vi kender jo nok alle, at have indtastet en rute på en GPS og så køre en kæmpe omvej for at komme på motorvej, blive ledt ned af en markvej der nærmest ikke er en vej og lignende.
Systemerne findes. Måske kan de laves bedre, men det er nok en stor opgave.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej andreas

Som mange har sagt så er det et NP complet problem så jeg ville ikke prøve at finde den 100% optimale løsning for det tager alt for lang tid hver dag.

Jeg ved at der er penge i det. Jeg bor personligt ved siden af en fragtmand som bruger 2-4 timer på at planlægge ruter hver dag fordi han kun har en meget sparsom tid fra han får sin last til den skal være fremme. Han ville nok gerne betale et par 100 kr om dagen for et sådan system. Den gode nyhed er at man jo enligt bare skal være bedre end et menneske og det kan man sandsynligvis sagtens. Jeg tror vi prismæssigt vil være dyrt. 100k ville nok være til at lave fortundersøgelser for at sikre at man faktisk er bedre end et menneske og så et tilsvarende beløb til at implementere det og bygge en enlig applikation men det er uden nogen form for garanti. Det her er noget du skal have folk med en god forståelse for algoritmer. Jeg arbejder sammen med en IT ingeniør og er ved at blive det selv og vi ville kunne bygge det er jeg 99% sikker på. Her enlig haft ideen selv men er bare aldrig kommet rundt til det men har da undersøgt hvad jeg skulle gøre men der ligger hurtigt et par måneders arbejde og folk der kan lave den slags ting er dyre i drift.

At købe kort tror jeg ikke er problemet der er både google maps mf. og det er så vidt jeg husker alt andet lige småpenge i den store sammenhæng.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Asgerfro

endelig en der forstår min problemløsning 110%...  Som jeg ser der er behovet stort! Som asger skriver kan fragtmænd bruge det, chauffører (når de skal rundt flere steder og stoppe op mange gange) sidst men ikke mindst den private bruger!!! Når man skal flere ting på en gang og bare vil have udregnet den hurtigste rute!!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er vist ved at være et par år gammel, men Garmin Nüvi 1690, har den indbyggede funktion, at man kan taste de destinationer man skal til, og lade navigationen beregne den mest effektive rute.

Det skriver de i hvert fald på deres hjemmeside

Om det er det samme, skal jeg lade være usagt, men det er interessant at man får forskellige svar, afhængig af hvordan man søger :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil bare høre om det er sådanne noget her du har i dine tanker, dette er godt nok til en GPS

Link til siden 

Syntes det er en okay ide, som du er kommet op med og kan måske godt se et behov for sådanne en app. til mobilen.

Og vil bare sige hvis du føler for at det kan blive en succes, skal du bare følge drømme lige meget hvad.

I tidernes morgen sat der også en og sagde vi skal have internettet der blev der sagde dette er en døgnflue. 

men hans tro gav hans succes derfor det vigtigt er din egen tro på projektet.

Søren

Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Det er ikke helt sådanne noget jeg har i tankerne...

Men tror snart jeg begynder på projektet, og kaster mig ud i det...

Andreas

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)