Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outsourcing af tøjproduktion

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg vil gerne høre lidt tanker om, at jeg pt. arbejder på at lave et firma som outsourcer produktion af tøj til Indien..

Jeg har gode kontakter i Indien, så det ser jeg ikke som noget problem. 

Men hvad er ulemper/fordele? Jeg har selvfølgelig mine egne teorier, men vil meget gerne høre andre omkring erfaringer osv..

Jeg ser et enormt potientiale i dette, da jeg som formidler/kontakt er bosiddende i DK og mener jeg kan være konkurrencedygtig..

Mvh. FSH

www.filefish.dk

Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Op ;)

www.filefish.dk

Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

fsh93a:

Jeg har gode kontakter i Indien, så det ser jeg ikke som noget problem. 

Udfra det du skriver lyder det til at du ikke har det store kenskab til outsourcing af tøjproduktion. har du overhoved overhoved nogen uddannelse indenfor textil branchen?

Outsourcing er altså ikke så let som man skulle tro. om det er Indien eller Kina har ikke den store betydning. 

 www.business.dk/fashion-design/ilse-jacobsen-flytter-produktion-hjem-fra-kina

 

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Udfra det du skriver lyder det til at du ikke har det store kenskab til outsourcing af tøjproduktion. har du overhoved overhoved nogen uddannelse indenfor textil branchen?

Outsourcing er altså ikke så let som man skulle tro. om det er Indien eller Kina har ikke den store betydning. 

 www.business.dk/fashion-design/ilse-jacobsen-flytter-produktion-hjem-fra-kina

 

Mvh

Ravn

Nej, jeg har absolut ingen uddannelse. Skal man have det? Jeg har gode kontakter omkring mig, samarbejdspartnere som er uddannet inden for design og business. Jeg kan sælge. Jeg kan markedsføre. osv osv. 

Hvorfor er det ikke let? Alle virksomheder vil vel spare penge. Og hvis man kan være billigere og samtidig levere til tiden og med en mindst lige så god kvalitet.. hmm :) 

www.filefish.dk

Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

fsh93a:
Jeg kan sælge. Jeg kan markedsføre. osv osv. 

Og hvad hjælper det hvis nu din leverandør ikke levere til tiden! 

 

fsh93a:
Alle virksomheder vil vel spare penge

Hvis det er så simpelt som du  antager hvorfor er det så lige flere firmaer flytter deres produktion tilbage til europa ?  Det nytter jo ikke noget at varen er billig hvis den ikke når frem til kunderne i tide, eller er fejlbehæftet.

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

At sidde i Danmark og formidle kontakter til outsourcing i Østen kan jeg bestemt ikke anbefale. Du kan komme rigtigt galt afsted når du ikke kan levere til tiden og kvaliteten af produktet ikke lever op til dine kunders krav. Hvis du er en rigtigt dygtig sælger kan du nemt få kunder, men det bliver svært at holde på dem når det går galt og du får en økonomisk lussing du måske ikke umiddelbart er i stand til at betale. 

Det bliver også svært at være konkurrencedygtigt når dine danske konkurrenter er større veletablerede firmaer med 20 års erfaring i tekstilproduktion, eller asiatisk registrerede firmaer der er langt lettere beskattede.

Hvis det er noget du virkelig kan se potentialet i og gerne vil igang med, så er det med at pakke kufferten og tage til Indien og måske starte et samarbejde med dine kontakter der er etablerede dernede. På den måde kan du lære lidt om tekstilproduktion og samtidig have den fornødne kapital til at gennemføre dine projekter.

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Fra København
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

Tak for rigtig god respons! Jeg vil overveje situationen, men jeg skal til Indien lige meget hvad :)

www.filefish.dk

Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)