Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurtig banner "produktion"

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Forestil jer at i ejer en portal. En portal med et bestemt "emne". Portalen er udelukkende en gratis service og derfor skal pengene tjenes ind via. annoncering. De store virksomheder, som arbejder inden for portalens "emne" er interesserede i at annoncere via portalen. Men da virksomhederne ikke selv laver deres annoncebannere, ville det være en stor fordel at i selv kunne lave banneret.

F.eks. hvis en af virksomhederne ringer den ene formiddag og siger "Vi har nogle udsalgstilbud i næste uge. Vi vil gerne annoncere med disse tilbud på din side, men du skal lave banneret og det skal være online indenfor 3 timer. Hvordan ville i klare det? Ville i lære at lave bannere og hver gang der var en virksomhed der ringede, ville i så lave det, til en bestemt pris? Hvad skulle prisen i det tilfælde så være?

 

Eller hvordan ville i klare at få disse bannere online, på hurtig tid. I skal huske i er en enkeltmandsvirksomhed. Dvs. i har ingen "ansat" til at lave disse bannere, fordi i ganske enkelt ikke har økonomi til at ansætte folk endnu.

 

Hvad ville i gøre? :)

 

På forhånd tak.

Tilmeldt 11. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville nok rimelig hurtigt hyre en freelance grafiker til at udføre udarbejdelse af de bannere der nu skal laves.

Du kunne evt. lave en tråd her på Amino, da der er mange der laver den slags herinde.

 

Du kunne selvf. også sende mig en pm :)

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, men det koster jo penge. Men det kunne selvfølgelig betales via. den sum man får af virksomheden. Og måske endda med fortjeneste :)

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse

 

Med den tidshorisont ville jeg nok gå efter selv at lære det. Jeg tror (eller håber er nok et bedre ord) det kan være svært at finde en freelancer der altid er klar med en så stram deadline...også selvom det "kun" drejer sig om et banner.

 

Var det mig ville jeg nok istedet prøve at forklare kunderne at det ikke kan lade sig gøre at lave et fornuftigt banner på den tid.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay. Jeg har også selv overvejet det og synes også det er svære betingelser at opfylde. Men problemet ligger i at ens største konkurrent måske kan gøre det så hurtigt og effektivt?
Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det er jo altid et problem hvis konkurrenten kan gøre det...men igen forklar kunden fordelene ved at vente. Spørg evt. efter billedmateriale, krav i forhold til deres designlinie osv. så han kan få det indtryk at du tager produktionen af bannerne alvorligt, og ønsker at lave en ordentlig kvalitet...de fleste virksomheder kan med lidt forklaring godt se fornuften i at ofre lidt tid på at gennemarbejde salgsmaterialet (her bannere) - det er trods alt det der skal sælge deres produkter.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Det har du nok ret i! Men igen. Hvis konkurrenten kan sidde med 5-10 ansatte fra 8-17 og blandt andet lave disse bannere for deres kunder, så tror jeg det er svært at overbevise kunden om at min løsning er mere optimal. Hvis du forstår?
Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja helt enig...det er jo lidt svært at konkurrer direkte med...men så er det jo du må sætte dig ned og finde frem til hvorfor kunden skal vælge dig... Uden at vide præcist hvad din side går ud på, må det kunne lade sig gøre at finde andre ting end om kunden skal vente 3 timer, 24 eller 48 timer på et banner. Er du billigere, bedre, flere besøgende, bedre placering i google, kunderne kender dig, da de altid får fat i dig, vend ulemperne - du har ikke 5-10 ansatte der skal have løn, derfor kan du bruge pengene der hvor de gavner kunderne bedst!?

 

Er der ikke andre forskelle end tiden for at producere et banner, så er der jo ikke andet at gøre end at finde en du kan lave en aftale med om hvordan i kan få det til at køre så du kan levere med 3 timer...eller 2½ times varsel.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldstændig enig. Det handler selvfølgelig også om at finde alle de andre ting, som jeg kan gøre bedre end konkurrenten. Men hvis jeg f.eks. både har den bedste placering på google og samtidig kan lave gode bannere, på samme tid som konkurrenten, så ville det jo være endnu mere optimalt. Det handler vel om at være bedst på flest mulige måder, så længe økonomien kan klare det. Men jeg må undersøge det lidt nærmere! :)


Side 1 ud af 1 (9 indlæg)