Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke type filer skal jeg have mit logo i?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cobu:

Lige et hurtigt ekstra sprøgsmål, hvor meget skal man forvente at filerne ca. fylder? (for at man kan sige at det er en vector eller bitmat fil som er i tilstrækkeli kvalitet)
- Ved det nok er lidt besværligt at svarer på, men har intet begreb om filetyper osv.

Filstørrelse skal du ikk tænke på. Når det er vektoriseret plejer det som regel ikke fylde ret meget. Alt efter logo, naturligvis. Men måske 100-200 kb, og i hvert fald nok under 1mb

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Filstørrelse skal du ikk tænke på. Når det er vektoriseret plejer det som regel ikke fylde ret meget. Alt efter logo, naturligvis. Men måske 100-200 kb, og i hvert fald nok under 1mb

Som brian skriver. Yes

Vektorgrafik, er matematiske definerede streger og kurver. Og derfor er de ikke afhængige af størrelsen, men mere af indholdet.

Ved bitmap, er de defineret udfra antal pixel, og om de er kompremeret, fx som jpg. Og så skal man ind og kikke på, hvormeget områder og farver der er dækket.

Mit råd er at kikke på filerne når man får dem hjem. skrive dem ud i de størrelser som man umiddelbart skal bruge det i. Og så tjekke op på det.

Evt se det i en webbrowser, eller andet.

For tit kommer det an på, hvad indholdet er, for noget kan klare en mindre opløsning, mens andet skal man højt op.

/Kenneth

Fra København
Tilmeldt 13. Apr 15
Indlæg ialt: 17
Fra  www.onthemove.dk Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige på falderebet :)

Hvis det er til tøj tryk, er det så kun Vector der dur?

mvh.

Thorbjørn

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvilken form for tryk der er tale om er vektorgrafik altid at foretrække.
Simpelthen fordi logoet frit kan scaleres op og ned uden at skulle tage højde for opløsningen, men også fordi farvedefinering (og eventuel ændring) er meget lettere.

Endvidere kan et logo som vektorgrafik ALTID laves om til bitmap-grafik. At lave et logo bitmap-grafik om til vektorer er til gengæld ofte noget gøgl.

/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kom lige i tanke om at jeg for et par år lavede denne video omkring forskellen imellem bitmap og vektorgrafik i forbindelse med print og tryk.



I den sidste del af videoen laver jeg nogle fysiske print og sammenligner dem.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

..og lige en lille ikkeubetydelig ting:

Når du modtager dit logo i vektorformat, så skal du sørge for, at grafikeren har 'outlined' al tekst og streger. Ellers kan du risikere, at en eventuel skrifttype der er brugt ikke bliver vist - og når det gælder streger, at stregtykkelsen ikke skalleres op sammen med resten af logoet.

Jeg vil anbefale, at du (også) modtager det i PDF, da du der kan printe det ud -og- gemme det som billede i den størrelse du kunne tænke dig.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Apr 15
Indlæg ialt: 17
Fra  www.onthemove.dk Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har logoet, der skal på noget tri tøj. Vi har fået en lille plads, så kan ikke vurderer om det død og pine skal være Vestor eller om man kan snige den ind uden....

 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Få det endelig lavet som vektorformat(!).

Hvis du nu en dag skal lave et kæmpe banner eller plakat med dit logo, så ville det være ærgeligt, hvis du kun har logoet i en lille bitmap - så bliver der pixeleret og grimt.

Du kan som sagt altid gå fra vektor til bitmap - men ikke så godt den anden vej.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Apr 15
Indlæg ialt: 17
Fra  www.onthemove.dk Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt! - Tak Yes

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)