Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Certificeret IT-advokat til webshop-eftersyn - er det nu nødvendigt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hornslet
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Min webshop er endnu så ny, at det er svært at skrabe midler sammen til både advokat og revisor.
Jeg har fulgt al viden fra blandt andet SKAT og FDIH om regler for e-handel, om ordrebekræftelser, fakturaer, returret, reklamation og markedsføringslov osv. Men der er som nok faldgruber.

Jeg synes, det bliver halvpebret at få et advokateftersyn af webshop.
Men vil I alligevel anbefale det??

Min webshop-løsning bruger PayPal og her betaler kunderne forud. Det vil sige, at jeg først sender varen, når betaling er modtaget. Kan der f.eks. være noget der?

Ellers noget man bare bør være opmærksom på?





Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marianne

Jeg har haft en webshop (godt nok en lille en, men alligevel) i ca. 5 år, og jeg har aldrig haft en advokat ind over, og har heller ikke nogen planer om at få det.

MVH
Kirsten 

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil klart sige nej. Jeg ville langt hellere fokusere på at komme i gang med at sælge.

Som jeg ser det, er det en af de slags ting som man må tage hen af vejen hvis der kommer problemer. Hvis du umiddelbart selv mener alt bør være i orden, så vil jeg sige: Giv den gas.

Men jeg vil klart vælge at undersøge de områder jeg er i tvivl om. Eventuelt spørg på Amino.

Omkring PayPal betaling: Så er det helt fint - Det bør ikke give nogle problemer rent lovgivningsmæssigt.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener ikke du har brug for en advokat, men hvad med at læse e-handelsloven?

Du kan google det, så kommer den frem. Det er også en god ide at tjekke e-handelsfonden ud, der står hvad kunderne har krav på i forbindelse med reklamationer, returret mm. Du skal sørge for at dine tekster på hjemmesiden heri blandt dine betingelser overholder lovgivningen og sikre dig bedst muligt. Så brug lidt tid på dine betingelser, men ellers bare se at komme igang.

Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville sige at det kommer lidt an på hvad du sælger.

Ved fysiske varer kan du med dørsalgsloven i hånden og lidt sund fornuft føre en netbutik.


Hvilken slags ydelser/varer drejer det sig om?

kan du give et link evt.


Som udgangspunkt er det en god ide at overholde de krav som bla. PBS stiller til netbutikker.
Så er man rigtig meget på den sikre side.

Fra Hornslet
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar. Det hjalp en del.

Michael, det er ikke varer med den store raketvidenskab. Det er surf- og skimodetøj http://www.funandalive.com/

Jeg har bestræbt mig på at have en fuld opdateret handelsbetingelser.
Har ikke læst PBS' vejledning, men den vil jeg prøve at google (bruger PayPal)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)