Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mine rettigheder!?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er!

Jeg vlle høre om der er nogle herinde som har forstand på rettighederne angående billeder, som findes på nettet.

Kan jeg google mig frem og finde nogle gode billeder, herefter få trykt dem på et lærred og så sælge dem?? 

 

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

BomberBo:

Hej alle Amino'er!

Jeg vlle høre om der er nogle herinde som har forstand på rettighederne angående billeder, som findes på nettet.

Kan jeg google mig frem og finde nogle gode billeder, herefter få trykt dem på et lærred og så sælge dem?? 

 

Selvfølgelig må man ikke det! (: Billeder er underlagt copyright på samme måde som alt andet :)

Hvis rettighedshaveren derimod har givet specifik lov til gratis, kommerciel brug af sine billeder, er det en anden sag.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

BomberBo:

Hej alle Amino'er!

Jeg vlle høre om der er nogle herinde som har forstand på rettighederne angående billeder, som findes på nettet.

Kan jeg google mig frem og finde nogle gode billeder, herefter få trykt dem på et lærred og så sælge dem??

Jooohh, det må du da godt, hvis jeg må køre forbi og bare snuppe de lærred du har fået trykt, sådan helt uden at give dig en kr. eller spørge dig om tilladelse også sælge det videre til andre.

Hmmm..... mon?

Hygge,

Kommer snart...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:

Jooohh, det må du da godt, hvis jeg må køre forbi og bare snuppe de lærred du har fået trykt, sådan helt uden at give dig en kr. eller spørge dig om tilladelse også sælge det videre til andre.

Hej

Bare tingene er lavet med henblik på indtjæning, så er er faktisk ikke lovligt.

På den anden side, så er der nogle meget strikse regler.

Fx må man godt downloade et billed til eget brug. Som fx at bruge det som baggrund på sin PC. Herunder også undervisnings brug og nogle andre.

/Kenneth

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan høre at sarkasme ikke er din stærke side Kenneth. Big Smile

Derudover spurgte trådstarter decideret til om han måtte sælge dem.

Så selvfølgelig er det ulovligt, hvis han ikke har fået tilladelse til det. Eller hvis der udtrykkeligt ikke står på siden at man godt må det.

 

Hygge,

Kommer snart...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:

Jeg kan høre at sarkasme ikke er din stærke side Kenneth. Big Smile

Ork jo, men var mere bange for at andre ikke kunne forstå det.

Man skal tænke på at det er et skrivende medie, med mange forskellige bruger på mange forskellige niveau'er. Og derfor er det faktisk svært at vurdere hvad folk skriver.

Tro mig, jeg er selv blevet høstet tit på forskellige debat sider, på den bekostning.Crying

Kenneth

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)