Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med at oursourche til Indien?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Søger informationer om hvorvidt - og hvor bredt - begrebet outsourching er i forhold til programmering og andre IT/internet/website relateret områder.

Har du erfaringer - gode som dårlige - og hvordan sikres en "ordentlig handel"... altså rette samarbejdspartnere?

 

 

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Det du skal være mest opmærksom på med Indere, er at deres mentalitet i forhold til arbjedet er væsentligt anderledes end danskere.

Når man outsourcer til Indien er det altafgørende at man:

1: Har folk i DK der programmeringsmæssigt kan gennemskue hvad der laves og kan følge op på hvad der bliver lavet.

2: At man sørger for kontinuerligt at følge op på de opgaver man stiller for at sikrer at tingene bliver lavet som de skal.

 

Generelt er programmører ikke særligt gode til at sørge for at det de afleverer er gennemtestet, men for Indere er min erfaring at det er værre end for Danskere.

Når du leverer en opgave til dem vil du ofte få besked om at nu er den løst, men når du tjekker efter er det måske kun 60-70% de har lavet og det tager herefter mange ressourcer at få de sidste procent på plads.

Det er derfor vigtigt at du får system i hvordan opgaverne leveres til dem og hvordan du skal have løsningen leveret.

 

Når det er sagt - så er de udemærkede programmører og bestemt også billige.

 

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Claus

 

Hvor finder man sådan nogle? nettet eller har du været der nede??

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa
Har lavet 4 forskellige projekter med 4 forskellige indiske software huse.
Her er de 2 værste..

1.  Kontra: Stor skuffelse, deadlines blev ikke overholdt, skodkode uden komentarer, pinlige situationer over for slutkunden når man står og vil vise noget som man ikke havde tid til at gennemteste fordi programmøren først "når" det 5 minutter før man skal snakke med kunden. etc etc.
Pro: billig (og dog.. hvis man tager frustrationer + spildt tid med at teste ting 5 gange + andre ting så har det ikke været så billig)

2. Kontra: Stor skuffelse, deadline blev ikke overholdt, der blev lovet ting som ikke kunne holdes, Forståelsen/ simple logik har været en udfordring,
Pro: billig (hvis man ikke tæller egne timer)

3. Projekt der ikke blev til noget i indien. Vi gennegik projektet meget professionel, og ventede på tilbud.
Tilbuddet var de lidt længe om så jeg tænkte at jeg skulle lige prøve noget andet og sendte det til bulgarien. Der fik jeg et tilud på 5000 Dkr. (så jeg sagde ja.. og tænkte hvis alt går galt mister du 5K skide være med det) en uge efter var programmet klar og kørte perfekt. Samme uge fik jeg tilbudet af inderne som sagde de ville have 250K (50 gange så meget som bulgarien) ( for samme projekt. Jeg ringede til dem og sagde at jeg allerede havde fået lavet programet for 5K fordi de brugte for længe om at give tilbud. Ugen efter ringede chefen og sagde at de godt kunne gå 20K ned i pris. De troede at det var taktik af mig. Jeg forklarede igen at hele systemet var færdig og havde kørt i 3 uger og jeg havde betalt 5K.
Så grinede han og sagde at det jo var lidt pinligt.. det kunne jeg kun være enig i.

Det var min oplevelse med indien, andre har nok fået det de gerne ville have.. det har jeg ikke.

Mvh

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror også at jeg næste gang vil forsøge mig med et Ukrainsk eller Bulgarsk udviklingshus næste gang af samme grunde som du nævner.

De lover ofte mere end de kan holde med hensyn til udviklingstider og deadlines.

Marcus, du har vagt min interesse med hensyn til Bulgarien. Kan du formidle kontakt til et Bulgarsk udviklingshus?

Hvordan er kvailiteten af deres arbejde?

Hvilke programmeringssprog har du haft dem til at udvikle i?

 

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har også kun haft dårlige erfaringer med indiske programmører... Jeg ville holde mig væk

 

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 25-03-2007 00:26:24 Forfatter: Crõll
Hej Claus


Hvor finder man sådan nogle? nettet eller har du været der nede??



Eks.. www.ryze.com - der er en million-milliard der ;-)


MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 25-03-2007 13:44:57 Forfatter: RandomAccess Hejsa
Har lavet 4 forskellige projekter med 4 forskellige indiske software huse.
Her er de 2 værste..

1.  Kontra: Stor skuffelse, deadlines blev ikke overholdt, skodkode uden komentarer, pinlige situationer over for slutkunden når man står og vil vise noget som man ikke havde tid til at gennemteste fordi programmøren først ''når'' det 5 minutter før man skal snakke med kunden. etc etc.
Pro: billig (og dog.. hvis man tager frustrationer + spildt tid med at teste ting 5 gange + andre ting så har det ikke været så billig)

2. Kontra: Stor skuffelse, deadline blev ikke overholdt, der blev lovet ting som ikke kunne holdes, Forståelsen/ simple logik har været en udfordring,
Pro: billig (hvis man ikke tæller egne timer)

3. Projekt der ikke blev til noget i indien. Vi gennegik projektet meget professionel, og ventede på tilbud.
Tilbuddet var de lidt længe om så jeg tænkte at jeg skulle lige prøve noget andet og sendte det til bulgarien. Der fik jeg et tilud på 5000 Dkr. (så jeg sagde ja.. og tænkte hvis alt går galt mister du 5K skide være med det) en uge efter var programmet klar og kørte perfekt. Samme uge fik jeg tilbudet af inderne som sagde de ville have 250K (50 gange så meget som bulgarien) ( for samme projekt. Jeg ringede til dem og sagde at jeg allerede havde fået lavet programet for 5K fordi de brugte for længe om at give tilbud. Ugen efter ringede chefen og sagde at de godt kunne gå 20K ned i pris. De troede at det var taktik af mig. Jeg forklarede igen at hele systemet var færdig og havde kørt i 3 uger og jeg havde betalt 5K.
Så grinede han og sagde at det jo var lidt pinligt.. det kunne jeg kun være enig i.

Det var min oplevelse med indien, andre har nok fået det de gerne ville have.. det har jeg ikke.

Mvh



Tak for de uddybende indblik!


MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)