Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Young Enterprise

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine

Der er et firma i rødekro der hedder Pej danmark www.pejdanmark.dk  de er ikke ret store, de har eksterne designere til at lave deres arbejde, de er inde i de fleste kæder her i landet,jeg havde en snak med dem i sin tid om et produkt som ikke blev til noget men de gav en god sparring, også har de forbindelser i asien hvor de får lavet deres ting til rigtige billige penge. held og lykke med det.
 
maule
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rudi

Selvfølgelig kan du tillade dig det. Spørgsmålet er bare hvor vidt du får et ja. Du skal nok have noget, at tilbyde dem. Og pas på du ikke brænder dine broer.

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Denmark
Tilmeldt 27. Jun 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 02:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rudi,
 
først og fremmest så vil jeg lige påpege at tidligere vindere af Young Enterprise ikke nødvendigvis har en rig onkel eller lignende, jeg var selv med til at vinde DM i 2004 og vi fik intet serveret, det krævede meget meget hårdt arbejde og firmaet kører da også den dag idag - så pas lige på med jantelovs kommentarerne  
 
Det du skal gøre er at arbejde hårdt med dit projekt og derved vise andre at du brænder 100% for det, så vil dine omgivelser også se at du er værd at samarbejde med. Men først må du gribe knoglen og ringe til alle de potentielle samarbejdspartnere du kan komme i tanke om og tage en snak med dem, måske kan der komme noget godt ud af det, og hvis ikke, så er det værste du kan få et nej.
 
Lige med hensyn til reklamebureauer så prøv selv at designe logoet og derefter kontakt en grafiker og se om den pågældende vil sætte det op i de rigtige programmer som trykkerier o.l. skal bruge - derved skal den pågældende heller ikke bruge så meget tid på det.
 
Og hvis du har en god idé/er en ildsjæl så skal du bare ud og snakke med aviser, tv, radio osv. og få noget omtale der kan gavne dine sponsorer/samarbejdspartnere, så hjælper de dig helt sikkert igen.
 
For at konkludere: kontakt så mange mulige sponsorer/samarbejdspartnere som muligt, så længe det er dig der laver forarbejdet selv. De fleste firmaer får succes pga personerne bag og ikke selve ideen.

Hvorfor gå i andres fodspor når man kan gå foran.

Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Det kan godt være jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren der Men mine erfaringer (jeg var også med i YE sidste år) siger mig bare at nogle kan vinde en katagori ( bedste logo, bedste stand ) for noget som de har fået en eller anden rig onkel til at sponsorere. Men selvfølgelig vinder man ikke hele YE fordi man har et fint logo.
 
Men jeg har lidt svært ved at finde ud af rækkefølgen. Jeg har ikke endnu skrevet nogle pressemeddelser eller gjort noget som helt for at komme i avisen, alene af den grund at jeg "ikke vil have" folke kommer ind på min hjemmeside uden de har mulighed for at købe noget eller se mere om min virksomhed. Tror du det ville være nemmere at skaffe sponsorer hvis jeg havde været i avisen først?  
Fra Denmark
Tilmeldt 27. Jun 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rudi,

du skal snakke med potentielle sponsorer/samarbejdspartnere først og hvis de så kan se ideen i det du laver/at du brænder for din idé og vil arbejde for det, så vil du nok kunne få noget goodwill inden du direkte har noget at tilbyde dem.
 
Men en god start er at tilbyde dem at de kan få deres logo på hjemmeside, flyers, plakater, Young Enterprise stand o.l., det har også en vis værdi for dem.
 
Og som jeg skrev før, når du så kan gå ud og få noget omtale i medierne også (kræver du har noget at den pågældende journalist kan se en nyhedsværdi/aktualitet i), så er de mere tilbøjelige til at ville hjælpe dig igen.
 
Held og lykke med det, hvis du har brug for mere hjælp kan du også kigge forbi http://www.yead.dk
 

Hvorfor gå i andres fodspor når man kan gå foran.

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/29/2005 4:08:14 PM
Forfatter: JonAle

Hej Rudi,


Og som jeg skrev før, når du så kan gå ud og få noget omtale i medierne også (kræver du har noget at den pågældende journalist kan se en nyhedsværdi/aktualitet i), så er de mere tilbøjelige til at ville hjælpe dig igen.




Jeg kan anbefale dig, at læse tråden omkring pressemeddelelser her p� amino. Der er mange gode hints.

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Som deltager i Young Enterprise vil man få 100 gange mere ud af at selv designe sit materiale i stedet for at få et reklamefirma til at ordne tingene for sig. Ellers skal man indgå i et tæt samarbejde med dem omkring designet, for ved af erfaringer at det ikke er alle virksomheder som har en grafiker i netop deres virksomhed. Så på et eller andet tidspunkt bliver det nødvendigt at få prof hjælp, hvis logoet skal laves på en messestand m.m. Men ellers prøv og kig forbi YEAD.dk, jeg er sikker på at vi kan hjælpe jer videre!

Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)