Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

har verden råd til at Afrika bliver rigere ?

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes det er et væsentligt emne, og ikke en trist tråd.

Når Pia fx siger, at det er en mærkelig opfattelse, så er det jo alligevel ikke helt dumt at tænke over...
Selv er jeg ikke uddannet økonom med speciale i hele verden, men jeg forestiller mig da, at hvis Afrika bliver lige så rige som os, så er det fordi at vi selv er blevet fattigere.

Verdensøkonomien hænger jo sammen, og hvis nogen bliver rigere bliver andre fattigere.
Hvis alle skal være lige rige, så bliver vi fattigere.

Nu er det ikke fordi, at jeg ikke vil give lidt og grisk synes, at vi skal bare have flere penge. Jeg skider ikke på andre.
Men det er da relevent at tænke på, at vi bør undgå, at vi med vores medlidenhed ikke blindt risikerer at undergrave os selv.

Igen: Jeg aner ikke en pind om det, men det er da en sky der af og til spekulerende spankulerer rundt i mit hovede.

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammen her, men jeg synes det er lidt spænende emne:)

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Westphalen:
Verdensøkonomien hænger jo sammen, og hvis nogen bliver rigere bliver andre fattigere.

Hej

Det er ikke korrekt. Det man skal tænke på, er at råvare, samt fødevare er med til at verdenssamlede pengesum er med til at vokse.

Og det er sådan noget der er med til at skabe vækst.

Udtrykket vækst, er netop afhængig af, at der er en konstant udvidelse af råvarer, herunder fødevare. Og derfor kan værdens velstand blive ved med at vokse.

Problemet kommer, når der er for stor eftersprøgsel på et produkt/råvare, og leverandøren af det ikke kan følge med, så vil der komme en prisstigning, da man overbyder.

Det er sådan kortfortalt, der findes en masse teorier omkring makro økonomi.

/Kenneth

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Sune Westphalen:
Verdensøkonomien hænger jo sammen, og hvis nogen bliver rigere bliver andre fattigere.

Hej

Det er ikke korrekt. Det man skal tænke på, er at råvare, samt fødevare er med til at verdenssamlede pengesum er med til at vokse.

Og det er sådan noget der er med til at skabe vækst.

Udtrykket vækst, er netop afhængig af, at der er en konstant udvidelse af råvarer, herunder fødevare. Og derfor kan værdens velstand blive ved med at vokse.

Problemet kommer, når der er for stor eftersprøgsel på et produkt/råvare, og leverandøren af det ikke kan følge med, så vil der komme en prisstigning, da man overbyder.

Det er sådan kortfortalt, der findes en masse teorier omkring makro økonomi.

/Kenneth

præcis!!

jo flere der har råd til en god bøf fx, jo dyre bliver det... men det kunne være godt, for Dk, at vi kan mærke/ blive et fattig land, hvor man skal kæmpe for at få penge, så man ikke bare kan få bistand ovs..

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hej

jeg holder med ideen at, der er nok til alle og plads til alle i dette verden.... og jeg håber at det passer.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

parterapeuten:

hej

jeg holder med ideen at, der er nok til alle og plads til alle i dette verden.... og jeg håber at det passer.

der er plads til alle i verden... men måske ikke godt for alle, hvis alle er lige rige ?

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nesuz:
men det kunne være godt, for Dk, at vi kan mærke/ blive et fattig land, hvor man skal kæmpe for at få penge

Det eneste man får ud af det er kriminalitet. Sorry to say so.

Du kan bare se de borgekrige der er i afrika, de pirater der ved aftikas horn.....osv.

Og kikker du bare her i gellerup parken, eller i voldsmose, så vil du se at kriminalitet er et mere end alm. voksende problem her under nedgang.......

/Kenneth

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Pia:
Du tager jo slet ikke stilling til spørgsmålet. Du hører en anden holdning end den du forventer og bliver forarget. Manden har en virkelig god pointe - og du ignorerer alt andet end "vi skal allesammen have det godt i rundkreds".

Kort sagt: Verden har ikke råd til det nej. Men det får den, så spørgsmålet burde i mine øjne hellere være: "Hvad kan vi gøre for at formindre katastrofen?".

Ja, mange mennesker kommer til at mangle mad: Flere end i dag. Peak oil ramte i 2005 og begynder at gøre ondt mange steder - det rammer OGSÅ landbruget da de også er en storforbruger af olie. Verdenshavene stiger og der kommer mere og mere tørke.

Som menneskehed og verden går vi en meget hård tid i møde, det er der i mine øjne, ingen tvivl om. 

Der er dog gode nyheder: Vindenergi og solenergi STORMER frem. Vi har elbiler på vejene (selv i USA!). Der forskes hver eneste dag på universiteter verden rundt. Det første fly er fløjet 100% på renewables. Men jeg tror vi ser et BUMP der varer 10-15 år, men SÅ går det frem (grunden til at jeg ikke nævner noget med mad er fordi jeg ikke ved SÅ meget om det - jeg ved dog der bliver lavet mega spændende ting der "i teorien" kan mætte hele jordkloden).

Vi må dog sige farvel til skøre regeringer som Grækenland og Italien.. Noget styret så dårligt går ikke i en global verden.

Så for at svare på spørgsmålet: NEJ, vi har ikke råd - endnu. Men de kommer. Og jo - hele verden HAR råd til velstand, bare ikke lige nu. Vi har for mange kriser på en gang.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En skriver håber der er plads til alle i verden, det er der ikke, verden er overbefolket.Tænk på hvilke mænger hvis Kina, Indien, og Afrika vil have en liter mælk hver mere om dagen 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen der kan sige hvordan verden udvikler sig , jeg bruger meste toget og spiser økologiske mad og køber genbrugs tøj og syer selv mine sokker vis der går hul i dem .

Slukker helt for strøm når jeg hjemmefra lejligheden , jeg havde en Elregning på 192 kr. sideste år.

Tænker ikke på at blive millionær og hvem ved om verden ikke ændre sig og begynder og spare på strøm vand og tænker på at genbruge ting så er der plads til os alle for en som mig bruger ikke så meget energi frås og tænk vis bare der kom lidt flere økologiske bevidste mennesker kunne verden være et bedre sted uden biler og en dejlige masse cykler og nogle energibevidste toge der nærmeste brugte energi .

Ser ingen problemer ved verden bliver rigere vis bruger vores fornuft og passer på vores dejlig jorden og den dejlige natur

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)