Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man være millionær for at blive iværksætter ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 101
Fra  Dupp Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe gået med en iværksætter i maven og lavet adskillige forretnings planer og er endelig kommet frem til det jeg vil arbejde videre med. Jeg følte selv jeg var temmelig godt rustet inden mødet med forretningsverden - jeg har lavet alt det research jeg overhoved kunne omkring produktet og mulighederne, men tilsyneladende ikke nok. Jeg er nemlig stødt på en mur, idet at jeg skal have produceret nogle ur-remme. Og det var ikke sådan lige til. Jeg troede snildt man kunne få produceret 100 ur-remme i Indien eller et lignende land, men ordreren er ikke stor nok ? Jeg har snakket med en del konsulenter (efter min mening burde de kalde sig noget andet) og de har sagt at ordren er for lille, men synes det er meget mærkeligt at der ikke findes små virksomheder der vil tage imod denne ordre jeg tænker alle virksomheder i Indien er vel ikke på størrelse med IBM ? Så ville høre om nogle af jer derude har erfaringer med mindre ordre i udlandet.

Jeg ser frem til at høre fra jer

Nikolaj D.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mindre ordre i udlandet er noget gøgl - kort sagt. Hvis du bestiller mindre end 1000 eksemplarer kan det simpelthen ikke betale sig, fordi startomkostningerne er ret høje. Når det er sagt KAN man godt finde nogle konsoliderede containere (delte containere) hvor priserne kommer langt ned, MEN, det er stadigvæk dyrt.

For at svare på spørgsmålet: Rigtig mange forretninger kræver at man har i hvert fald 50.000-100.000kr at investere. Det er derfor at affiliate, webshops og lignende er så populært her på Amino - der er indskuddet tæt på 0kr (webshops dog noget dyrere hvis du vil have dit eget lager).

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

DE lever ikke af prisen, men af masse produktion, det du efterlyser er nice produktion

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 101
Fra  Dupp Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at svare Lars så er det ur-remme vi snakker om og derfor kan de sendes med post og omkostninger er minimale i forhold til hvad en sadelmager skal have for at lave dem herhjemme.Men jeg har omkring 30.000 der skal bruges til at få produceret ur-remme og købe nolge ur skiver, jeg synes at det er en meget realistisk budget, men kan godt være jeg tager fejl ?

Hedegaard: Ved godt de lever af masseproduktion, men tænker at alle virksomheder ikke er lige store der er vel nogle som ser 100-200 ur-remme som en pænt stor ordre? Kan godt være jeg er helt væk, men synes bare det er lidt underligt det ikke kan lade sig gøre og prisen for at få lavet ur-remme her i Danmark er helt ubetallige desværre..

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 204
Fra  TEZZO Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke tvivl om det sagtens kan lade sig gøre at få produceret mindre ordrer. Problemet tror jeg, ligger i at de mindre virksomheder som du efterlyser, ikke bare lige er til at få kontakt til, da det vil være små lokale virksomheder.

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet østlande som f.eks. Polen?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg starter om startomkostninger mener jeg også forsendelsen. Hvordan vil du have den sendt? At sende normal pakkepost koster rigtig, rigtig meget (medmindre du har storordre, så bliver alting pludselig muligt).

Når jeg starter om startomkostninger tænker jeg:

  • De skal omstille deres produktion. Ok, et ur-remme er meget nemmere end en plast-støbeform (som så også koster 500k<). Men medarbejderne skal stadigvæk have instruktioner, kommunikation osv.
  • Fortoldelse af din forsendelse. Når du f.eks. bestiller fra Kina betaler du en del for den proces når du arbejder med containere.
  • En masse andet jeg ikke ved nok om
Derfor er prisen på 100 ur-remmer og 1000 ur-remmer nok meget ens.
30000kr lyder som et realistisk budget. Men der er RIGTIG mange fald-grupper man skal overveje. Det første du skal have styr på er hvordan du vil fragte skidtet. En container vil være meget overkill, pakke-post er for småt.. Men her må der være nogle Aminoer der ved ting.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 101
Fra  Dupp Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick : Jeg er fuldstændig enig med dig, men det er her hvor mit problem med de såkaldte "konsulenter" kommer ind i billedet. Mener ikke man kan kalde sig konsulent medmindre man rent faktisk kender noget til landet og ikke blot har en eller to kontakter i landet. Men det er en helt andet sag.

Frank: Nej, har jeg faktisk ikke. Og ved faktisk heller ikke hvordan jeg skal bære mig ad med det, ved du hvordan jeg kan komme i kontakt med en producent i Polen ?

Lars: Pakkepost er dyrt hvis det skal sendes fra Kina til Danmark, men billigt  i forhold til hvad det koster at få produceret her hjemme, så det kan godt betale sig. an sagtens se hvad du mener med de startomkostninger du kommer ind på, men mener stadig at sådan en virksomhed er anelse for stor, måske er den lokale læder fabrik med 10 ansatte mere end rigeligt og her laver de dem i hånden, så mindskes alle startomkostningerne er det er til at betale. Og min idé går faktisk ud på at urerne gerne må se lidt slidte, unikke ud og så de behøver ikke ligne hinanden ! Men jeg kan bare ikke finde en virksomhed der ikke tager mig seriøst medmindre jeg viser jeg har flere 100.000 på kontoen og det har jeg ikke! Men troede bare det var nemmere at få fat en en der så en ordre på 10.000 kr. som en stor ordre hvid du forstår ?

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Når du går ned i supermarkedet og køber en pose rejer til 19.95 så er alene omkostningerne til posernes design i en størrelsesorden på omkring 40-50.000 kr.

Hvis du skal have lavet 100 urremme, - så er der jo et hav af flyafgange til Indien og en masse bazarer med dygtige håndværkere som kan lave nogen til dig. Så kan du være med i fremstillingsprocessen og lære lidt dér til dine fremtidige design. Det kan gøres på 3-4 dage inkl. rejsetiden.

Så selvom de 100 urremme måske ikke bliver så billige som du troede, (og kunne bestilles on-line 5 min. inden Fredagsbaren) - så har du derved investeret i fremtiden.

Så du behøver ikke at være millionær, - blot villig til at yde en indsats.

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Durup:
Frank: Nej, har jeg faktisk ikke. Og ved faktisk heller ikke hvordan jeg skal bære mig ad med det, ved du hvordan jeg kan komme i kontakt med en producent i Polen ?

Jeg kender sgu ikke nogen, men månedslønnen er omkring 2000 kr. i Polen, så jeg er sikker på, at du kan finde en billig saddelmager.

På den anden side, prøv at ringe til ham, der har denne butik: http://densorteridder.dk/index.html Jeg mener de plejer at bestille hjem fra Polen eller noget i den stil. Eventuelt kan du få ham til at lave en ordre sammen dig. 

 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)